Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Måndag

Av Corina - 31 maj 2010 09:32

Ledig en dag, men bara en. Jobbar sedan resten av veckan men ledig kommande helg i alla fall.

Helgen har väl egentligen flutit på bara bra på jobbet. Slet lite med en motsträvig farbror igår och f** vad ryggen skriker idag. Vore man inte en tjurskalle så hade jag inte stigit upp ur sängen denna dag !

Men tvätten tvättar sig inte själv och som vanligt svämmar tvättkorgen över efter att jag jobbat helg.

Tänkte att jösses så bra, en hel dag i lugn och ro....jomen nähädå :) Kom på att det är grillning och brännboll på skolan med sonens klass ikväll, stööööön ! Där rök min helt fria dag med andra ord. Men brännboll spelar jag INTE, bara så de så ! Sånt vill inte ryggen och höfterna pyssla med efter arbetshelgen. Grilla brukar ju bara vara trevligt.


Jobbar vidare med mina nya ideer till mina smycken. Hav tröst, till slut kommer nyheterna ut till beskådan. Saknade lite saker som jag beställt hem idag. Kanske hinner jag fota lite nytt idag efter att tvätten är klar.

Nu är andra maskinen tvätt färdig......tack och hej för denna gången !

 
 
lillis

lillis

31 maj 2010 12:27

Vad tråkigt med ryggen, hoppas att du snart är piggare igen
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

31 maj 2010 12:48

Hejsan!
Hoppas att ditt ryggonda snart ger med sig. Själv går jag på voltaren just nu, tänkte ge det några dagar, sen kanske jag tar kontakt med VC för jag börjar bli trött på att ständigt ha ont och inte veta vad man kan och inte kan göra.
Krya på dig!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
 av irja

av irja

1 juni 2010 01:09

Kära Corina !!!
NEJ , det är et gissel att ha besvärligt med ryggen,det är ju den som håller upp hela människan,min ryggskada har jag haft i 24 år nu...vissa dagar kommer jag inte upp från sängen, då tycker jag att allt är depprimerande.....DETTA är belöningen efter flera års nattarbete på sjukhus.....man vill hjälpa andra som har det svårt,men blev svårt misshandlat av en påtänd missbrukare,så 5 kotor i lendryggen är skadade,så man tackar den högre makten att man står på sina egna ben....DE 11 första månaderna efter skadan kunde jag varken stå eller gå på mina ben,och läkaren gav mig inga garantier, men min envishet tog överhand, så träningen gav bra resultat....Jag går långa morgonpromenader med hunden Lucky varje dag,så jag vet vad ryggont är för någonting....Krya på dig vännen, gå inte för länge med ryggont,utan att ta kontakt med din läkare,det kan bli men för livet.....HA det bäst vännen....KRAM IA

http://40-talistenbloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

1 juni 2010 21:27

Det blir aldrig som man tänkt sig med lite eftertanke, du är ju ständigt på språng hit och dit.
Skall bli roligt att få se dina nya smycken, nyfiken vet du :-)
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

1 juni 2010 21:48

Hoppas din rygg blir bättre snart är fasen inte skönt att ha ont i ryggen.
Nyfiken ja med på dina nya smycken!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

1 juni 2010 23:26

Jag lider med dig, då jag tyvärr själv har en rygg som värker dygnet runt. Mina barn har vuxit upp och klarar sig själva. Bägge har flyttat, men en av dem är på visit under ett par veckor då han söker ny bostad. Och uj vad mycket mer jobb det blir då vi är en person mer i hushållet. Inte utan man blivit bortskämd med att bara vara två.
ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Anette

Anette

2 juni 2010 07:26

Ska bli kul att få se dina nya smycken!

Kram

http://teamlucas.blogg.se

 
kurrelina

kurrelina

3 juni 2010 09:54

Du har verkligen fullt upp ser jag och att jobba dag verkar fungera också.
ha det gott
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards