Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Torsdag morgon

Av Corina - 29 oktober 2009 08:01

Bloggen handlar mest om Wanilla just nu. Inte underligt faktiskt.


Morgonen startade väl som vanligt. Maken steg upp först. Iväg efter tidningen. Tog med Wanilla som vanligt. Idag följde hon honom nästan ända till postlådan vilket är en promenad på  cirka 200 meter. Ett framsteg ? Hon har inte lämnat gården de senaste dagarna nämligen. Hon har stannat utanför bron på gräsmattan tidigare dagar denna vecka.

När jag druckit kaffe och läst tidningen var det dags för Wanillas medicin, tre olika sorter, en massa tabletter att tvinga i henne. Men jag börjar bli ganska bra på att göra pinan kort i det fallet och jag tror även Wanilla har funnit sig i denna ritual. Jag känner mig som en skurk dessa gånger Rynkar på näsan. Men jag försöker intala mig att det är för hennes bästa. Erbjuder henne mat också vilket jag gör flera gånger per dag. Men samma nedslående resultat. Hon vägrar i sten Rynkar på näsan. Lockar och pockar men icke sa nicke. Hon viker undan och till slut går hon resolut undan. Vatten dricker hon i alla fall som tidigare.

Beslutar att ta ett prat med uppfödaren imorgon. Hon har fått tredje dosen med det nya preparatet idag. Under helgen borde detta ge någon form av resultat tycker jag, om det nu ska ge något resultat.

Jag beslutar mig för att kämpa över helgen i alla fall. På måndag får vi fatta nytt beslut om hur vi ska göra. Allt hänger ju på Wanilla nu. Vi fortsätter att hoppas och erbjuda henne olika godsaker som jag vet att hon egentligen älskar.


Idag får jag hem mera material till smycken. Måste ha något för händerna för att skingra funderingarna lite. Ska bli spännande. Blir kanske halsband i eftermiddag, med magnetisk hematit.


  

 
 
Ruth

Ruth

29 oktober 2009 10:05

Tycker så synd om Wanilla, ingen mat inget liv, hon kanske skulle behöva näringslösning i form av dropp. Hon behöver nog läggas in för vård. Lider så med henne och er !
Måste ett under ske, men jag är starkt tveksam nu, men hoppet finns kvar trotts allt.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

dotobe

29 oktober 2009 10:57

Lider med er. Jag vet precis hur det känns att inget kunna göra, bara se på. Men om hon inte dricker vatten, pröva att blanda lite socker och lite salt i vattnet. Honung kan vara ett alternativt sötningsmedel, förresten. Finns det fortfarande ingen som kan säga varför Wanilla är sjuk?

 
lillis

lillis

29 oktober 2009 11:47

Stackars Wanilla att må så dåligt.Mina tankar finns hos er hela tiden
Önskar dig en bra dag trots allt
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

29 oktober 2009 17:13

Jag håller med om det Ruth skriver.

Kram Bettan

http://bettan.lojdstrom.se

 
Cina

Cina

29 oktober 2009 17:28

Usch så tråkigt detta med Wanilla är. Jag hoppas innerligt att det vänder för henne......

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards