Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Nu först

Av Corina - 10 juni 2008 22:48

är jag hemma igen men maken blev kvar på sjukhuset.


Från vårdcentralen bar det av upp på sjukhuset,först en lungröntgen och sedan till akuten.Rtg visade vätska i lungorna och vidare undersökning visade usel syresättning.Massor av prover togs och han fick vätskedrivande(furix).Pga dålig syresättning syrgas också naturligtvis.Efter ett tag började han frysa och temp togs,den var då 38 grader och tydligen på uppåtgående pga frossan.Nya prover igen,mera syrgas.

Läkaren kom till slut fram till att det var lunginflammation i någon form.Så nu ligger han på en medicinavdelning och ska få antibiotika intravenöst under natten och imorgon ska det göras en skiktröntgen på lungorna.


Barnen som gått på sommarlov denna dag fick hastigt tillbringa första dagen hos grannarna och där får dom sova natten också.Själv ska jag snart försöka sova lite själv också för att orka ta i tu med allt imorgon.Jag ska ju egentligen arbeta imorgon men måste vara hemma för att ordna allt för barnen resten av veckan då jag också jobbar.Allt blir så omständigt när sånt här händer....tidigare hade jag min mamma som ställde upp men nu orkar hon ju inte det och någon annan har jag inte.Alla jobbar ju.....


Nä ska försöka sova lite....det blir inte lätt det inte:)

 
 
smeden Bengt

smeden Bengt

10 juni 2008 23:40

OjJojjoj så besvärligt du hardet och så synd om gubben din. Du som var sårädd att han skulle hamna på sjukhus. Inte låter diagnosen precis bra heller. Jag tänker på din situation och önskar att allt går bra och att du orkar med det hela. Hoppas du kan få stödoch hjälp på närmare håll för inte är mina tankar till stor hjälp för dig!
Kram vännen och önskar jag får höra något som kan vara posetivt i morgon. T. ex att du fått hjälp!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

11 juni 2008 00:59

Så ledsamt, så ledsamt för din make, det blev som du befarade. Hoppas han repar sig snabbt när han får pencelin. Inte lätt när man inte har någon som kan ställa upp för dig och barnen. Synd att jag bor så långt borta, du får sätta dom på flyget så får dom komma till mig och bli kennelflicka / pojke ett par veckor, har gott om plats. Prata med dom på jobbet, säkert så kan dom ge dig ledigt i ett sådant läge, dom måste ju ha ett hjärta, och dom fattar väll att barnen inte kan vara själva. Hoppas det löser sig, och jag förstår din oro.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

11 juni 2008 15:12

Ibland händer det som man befarar. Jag tror vi vet och ser mer än vi vill erkänna.
Så tråkigt att din man inte mår bra. Jag hoppas att allt ska vända snabbt nu när han får behandling.
Jobbet måste gå i andra hand. Din familj är viktigare och det borde ju även din chef och dina arbetskamrater förstå. Jag vet hur det är att inte ha någon hjälp med barnen vid sådana här händelser. Men en snäll granne har du. Hade vi bott nära varandra hade jag mer än gärna ställt upp och hjälp dig med barnen. Jag hoppas på snar bättring för din man.
Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards