Corinas Blogg

Alla inlägg den 9 september 2007

Av Corina - 9 september 2007 13:22

funderat över jobbet och hur det fungerar numera. Har kommit fram till att det hänt en hel del det senaste halvåret.Och det mesta har varit possitivt måste jag säga.

Tidigare hade vi en otäckt otrevlig stämning på avdelningen.Man gruvade sig för att gå till jobbet faktiskt.Det var ständiga påhopp och elakheter.Hade gång på gång personalmöten som inte gav ett dugg.Inget hjälpte.

Nu har det gått ett halvår och vips är avdelningen som ny! En del av den gamla personalen är utbytt(pensionerade).Yngre har till kommit (även några i "mogen" ålder).Och helt plötsligt är avdelningen hur lugn och harmonisk som helst.Stämningen är glad och possitiv även de dagar vi är lite personal och mycket jobb.Inga problem med att lägga scheman, allt flyter på och det är roligt att jobba igen.Visst blir man less ibland nu också men det går ganska fort över då man kan prata om det i gruppen.

Jag hade nästan glömt hur det var att jobba på en trevlig avdelning:)

Av Corina - 9 september 2007 11:37

är i full gång.Då ser man inte till maken på helgen.Han ger sig iväg i svinottan.Fast händer det inget brukar han vara tillbaka i hyfsad tid till middagen.


Tog en timmes promenad med Wanilla på morgonen.Med mig hade jag kameran såklart.På min hemsida har jag lagt ut morgonens bilder.


Just nu är det fullt hus.Sonen har en kompis här som ska stanna hela dagen.Dottern har också en kompis här och där blir det nog hela dagen också:) Hade tänkt städa men det lämnar jag till en annan dag.Men tvätten får jag nog ta tag i så småningom innan tvättstugan spricker:)

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards