Corinas Blogg

Alla inlägg den 21 december 2007

Av Corina - 21 december 2007 11:06

Ja så var det fredag igen då.Ledig är jag.Julen är förberedd.Som vanligt snurrar tvättmaskinen.Vill ha det mesta rent innan julhelgen.

Ute blåser det ordentligt och det är fruktansvärt isigt vart man än går,nästan.Ute på åkrarna är det dock isfritt och snöfritt nu också.Det har varit fem grader varmt nu i flera dagar så all den fina snön har försvunnit.Blir nog en grön jul även detta år som det verkar nu i alla fall.Jag vill ha snö och det genast!

I kväll är det julkonsert i kyrkan.Vet inte om jag kommer mig dit ikväll eftersom sonen ska ha en kompis här som ska sova över.Men det vore trevligt att fara och lyssna.Får se om grannarna ska dit,kanske kan jag samåka med dom och lämna maken hemma med barnen.Förra året for vi dit men stannade inte hela kvällen då vi hade barnen med oss och dom blev så vansinnigt trötta.

Maken är nere i stan för att hämta ut mediciner så det inte ska ta slut under julhelgen.Han funderade också på att köpa mera klappar till barnen.Får se vad han kommer hem med.

Makens vuxna dotter ringde på morgonen också och funderade vad hon skulle kunna bidra med till julbordet.Kom inte på något annat än godis:) Allt är handlat vad jag vet och min mamma har gjort köttbullar och skinkan.Så det fick bli julgodis för hennes del.Så får ju hon och dottern bidra med trevligt sällskap,det är ju minst lika viktigt!Lite tråkigt är ju att jag ska jobba kvällen på julaftonen.Men vi hinner äta jullunchen tillsammans i alla fall.Och på kvällen åker hon och dottern till hennes mamma för att vara med henne julaftonskvällen.Annars blir hon ju ensam och det är ju inte alls trevligt.

Ingen klapp till Wanilla har jag.Vet att det är många hundägare som köper klapp till hunden också.Jag har lite svårt för detta faktiskt.Blir väl någon liten smakbit från julbordet för Wanillas del istället och lite extra julmys.Skulle tro att hon är ganska nöjd med detta.   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards