Corinas Blogg

Alla inlägg den 4 december 2007

Av Corina - 4 december 2007 09:14

säger jag till er alla. Har just kommit in från morgonrundan med Wanilla.Faller lite vitt från ovan,blöt snö idag också men vi har det vitt i alla fall.


Ännu en gång är Åmselemorden på tapeten då mördaren ska benådas till sommaren.Jag har det hela i färskt minne fast det är snart 20 år sedan det ohyggliga inträffade.Samma dag hade vi ett arrangemang på hembygdsområdet i Vindeln där de mördade skulle ha varit med.Beskedet kom verkligen som en chock för alla den dagen!

Men jag har på samma gång svårt att tro att han inte skulle ha benådats om han suttit i svenskt fängelse.Även här är vi ganska pigga på att släppa våldsmän också i tron att dom är rehabiliterade.Detta händer gång på gång.Riktiga våldsmän,går dom verkligen att rehabilitera frågar jag mig?Visst,det finns alltid undantag eller hur? Och Åmselemördaren får inte komma tillbaka till Sverige.Och vem kan garantera att han inte gör det då?Bevakningarna runt gränsen är väl ganska så begränsad eller hur?Skulle tro att vill han komma in i Sverige så kommer han hit oavsett förbud!

Jag förstår Åmselebornas reaktion för trotts att 20 år har förflutit glömmer man inte ett sånt där totalt meningslöst mord!  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards