Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 28 september 2007

Man undrar

Av Corina - 28 september 2007 11:52

hur ensamstående föräldrar får allt att gå ihop? Jag är full av beundran.

Vi är två föräldrar och har fullt upp att hinna med allt.Denna helg blir det rena kaoset här hos oss.

1. Jag jobbar helgen

2. Maken styckar älg söndag

3. Dottern har dans lördag

4. Wanilla går sitt MH lördag

5. Dottern ska sjunga i kyrkan med kyrkis söndag

6. Sonen ska också egentligen sjunga i kyrkan söndag

Om jag hade varit ensam hade inget fungerat.Nu fungerar lördagen dels tack vare att maken är hemma och Wanillas uppfödare går MH:t med henne.Söndagen fungerar med hjälp av mormor och goda grannar.Eftersom sonen troligen stannar hemma tar mormor ansvar för honom och Wanilla.Mina goda grannar tar dottern med till kyrkan eftersom dom själva alltid besöker kyrkan söndagar.

Får dåligt samvete av att måste lasta över olika saker på andra emellanåt även om det faktiskt inte händer så ofta.Och jag blir bara kallsvettig av att fundera över hur jag skulle klara mig ensam med mina två barn.

Var dock vansinnigt härligt att våra grannar ställde upp för vår dotter.Det är första gången hon sjunger i kyrkan och när hon hörde att vi hade så mycket annat blev hon hur ledsen som helst att kanske inte få vara med.Tack för att det finns grannar som dessutom enligt de själva ser det som en stor ära att få detta förtroende.


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket  
 
alexandra

alexandra

28 september 2007 12:11

det va mkt i helgen :P

http://aliza.webblogg.se

 
Astrid

Astrid

30 september 2007 11:56

Så är det och helt plötsligt så flyger ungarna ut ur boet och då står man där två vuxna och vet knappt vad man ska göra av tiden.Vad skaman prata om?
Helt plötsligt har man fyllt tiden åter och har så bråttom.
Visst är det märligt.

http://www.astridla.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards