Corinas Blogg

Alla inlägg den 7 januari 2022

Av Corina - 7 januari 2022 08:40

 

Fredag igen och ännu en arbetshelg stundar för min del.

Men det ska väl gå bra det med då vi har ovanligt lugnt just nu på avdelningen.

Tre tomma platser gör att trycket minskas drastiskt kan man ju säga.


 

Däremot är ju coronan som den är. En på natten är smittad efter helgerna och det blir väl så då man envisas med att ge sig ut och resa. En på dagen har också varit i kontakt med smittade och måste hålla sig hemma tills provsvaret kommer.

Hittills har jag klarat mig i alla fall. Väntar på senaste provsvaret som snart borde komma.

Det är tydligt att många inte begriper vad coronan betyder för en person med andra sjukdomar. Jag blir bara så less på alla egoister i denna världen.

Visst, jag förstår att man vill fira de stora helgerna med sina kära, det vill väl alla, nästan. Men ibland får man allt bita i det sura äpplet kan jag tycka.

Nåja nu är det ju som det är, bara att gilla läget med andra ord plus att man får fortsätta pinas bakom dessa munskydd hela dagarna dessutom.

Har burit munskydd hela dagarna under ett helt år nu och blir ALDRIG van vid dessa fruktansvärda pappersbitar. Jag formligen tappar andan med jämna mellanrum, får formligen panik titt som tätt och måste bara få bort munskyddet ! Kan säga att jag får byta dessa väldigt ofta på grund av paniken !


 

En tröst i eländet är ju att vi går mot ljusare tider nu i alla fall även om det är mycket kvar av vintern än.

Men dagarna blir längre och längre så det finns hopp !


Med dessa rader får jag önska alla en trevlig helg.

Var rädda om varandra.

Cyberkram !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards