Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 6 april 2021

Påsken till ända.

Av Corina - 6 april 2021 08:30

   

Så var även denna storhelgen till ända. Jobbat helgen, haft delad tur dessutom.

Den delade turen krämar ur all befintlig ork för min del. Så gårdagen blev en vilodag med huvudvärk hela dagen.

Sov i olika omgångar under dagen mellan tvättmaskinerna som trotts allt snurrade.


       

Påbörjat nya strumpor igen. Går väl sådär kan jag tycka.

Har beställt en bok med sockmönster, hoppas den kommer snart. Blir spännande !


Trotts ledig dag igår känner jag mig inte utvilad alls, hade behövt en dags ledig till kan jag tycka. Men så blir det inte utan det blir att jobba till kl 21 denna kvällen och totalt fyra nya arbetsdagar.

Om jag orkar.....tja måste väl skulle jag tro.


Enligt "experter" ska denna omställning av klockan ge mera ljus och göra oss kanske lite piggare......släng er i väggen säger jag. Jag är aldrig så trött på morgonen som nu efter klockornas omställning och det vägrar släppa. Kan sova ovanligt länge på morgonen numera som jag aldrig gör annars, så vinsten med detta trams att ställa om klockan är totalt noll !


Och restriktionerna runt coronan fortsätter.

Lessnat på munskydden kan jag ju säga, dom gör att jag inte kan andas ordentligt !

Kan tycka att det börjar bli dags att släppa dessa nu när hela avdelningen fått vaccin !

Nåja, bara att gilla läget även där antar jag och kämpa vidare.


Får i alla fall önska alla en bra dag, hos mig lyser i alla fall solen än så länge denna dagen.


Cyberkram !!


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards