Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 11 december 2020

Så var det dags igen......

Av Corina - 11 december 2020 08:41

 

En ny dag, en fredag till och en arbetshelg tar sin början.

En variant på helg där jag har delad tur. Inte roligt alls.......


Och torde väl återvända till enorma restriktioner liksom det var i onsdags. Då var det verkligen rena röran.

Nya uppmaningar flera gånger om, man hann inte landa i den ena så kom den andra. Att hålla reda på allt var en omöjlighet tycker jag. Då var det rätt skönt att kunna gå hem........

Får se hur det är denna dagen då.

Jobbar kvällen idag med start kl 12. Tycker kvällarna är lugnast att arbeta numera faktiskt. Då får man jobba i lugn och ro och hinner tänka till så man verkligen sköter all hygien och använder de skydd man ska.


Ja smittspridningen går ju vidare tydligen. Den ökar och ökar......och man undrar ju om det verkligen beror på alla som inte bryr sig eller om det beror på ökad provtagning och ibland verkar ju provtagningens resultat vara rena lotteriet dessutom. Någon kan vara smittad men ingen i omgivningen visa något ..... vem har då smittat då personen inte varit utanför avdelningen........

Det är mycket underligt med detta virus kan jag tycka men man är ju klart oroligt och gör vad man kan för att undvika att bli smittad och inte smitta andra.


Var och köpte kattmat på ÖochB igår. Och inte har då den affären underlättat något för att man ska kunna hålla distans. Butiken är knökfull med smala gångar mellan allt ! 

Det gick undan kan jag säga att handla för mig för att komma mig ut fortast möjligt.


Däremot var det enklare att hålla distans på Oxvikens gård där jag köpte mera ullgarn. Alltid trevligt att handla och träffa Sybil :)


Matboa besökte jag också, äta måste vi ju göra. Och hämtade ett paket. Min julklapp från jobbet hade kommit.

Vinglas och selterglas från Orrefors (älskar glas). 

Försöker verkligen hålla distans men som sagt ibland är det svårt. Lyckades väl ganska bra ändå.

Och då andra inte använder munskydd är det rätt meningslöst att använda det själv. Varför ska jag skydda andra när dom inte vill skydda mig ? För så är det, använder jag munskydd är jag inte skyddad själv.

Jag sonderar affären och ser om andra använder munskydd, gör dom det tar jag på mig i annat fall får det vara.

Håller då istället distansen, och använder handsprit. Tvättar händerna ordentligt när jag kommer hem igen.



   

Simba kan koppla av. Låg sådär hela kvällen igår.


 

Med dessa rader får jag önska alla en trevlig fredag och helg.


Håll distans

Tvätta händerna

Där det inte går att hålla distans kan det ju vara bra med munskydd .

Undvik allt resande

Umgås med några få i din omgivning (de du bor med eller ett få utvalda andra)

Stanna hemma när du är sjuk !


Tillsammans stoppar vi detta virus !


Cyberkram !


 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards