Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

Vinter

Av Corina - 12 januari 2015 10:25

Blev ju vinter till sist tydligen. Åter har det kommit snö och det är kallt ute, så länge det nu varar.


 


2015 har startat. Än så länge ganska oskrivet men olika saker gör att det kunde kännas lite bättre.

Men jag fortsätter mitt stickande, sockar handlar det fortfarande om. Sista skapelsen blev ett par kammofärgade i storlek 45. Dom sitter på makens fötter just nu.

Hade planer på lite annat stickat men det har inte blivit av ännu. Sockar är trevligt att sticka och går fort.


Ungdomarna har återvänt till sina skolor. Sonen sist med sin start, börjar idag. Så han åkte till Vännäs igår. Tomt blir det här hemma.


 


Och min kamera ligger prydligt nerpackad i väskan helt oanvänd sedan länge. Ingen som helst lust alls har jag. Blir mest fotat med mobilen, lite halvtaskiga foton som hamnar på facebook. Men kanske kan det bli när jag börjar köpa tulpaner igen....


Nu ska jag provsmaka makens nybakade kaka. Blir spännande, smaksatt med lingonsylt och kanel.

Ha nu en härlig måndag, jag ska jobba men börjar först kl 15 idag.

Vi höres !  

 
 
Spanaren

Spanaren

12 januari 2015 11:38

Har saknat dig och som du vet så är jag inte så värst förtjus i FB. Kan få något ryck ibland men blir så less att läsa om roliga saker, resor och andra skrytobjekt. Tacka vet jag bloggar ;.) Kul att få höra av dig och har tänkt extra mycket på dig dessa sista dagar. Du hann först *ler* Ser att jag har missat något inlägg hos dig men visste inte att du hade bloggar så ;.) Ha varma kläder med när du ska iväg och jobba. Kör försiktigt och ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

18 januari 2015 18:46

Du är ju så duktig på att sticka. Har ju sett på fb hur fint du stickar.
Nä nu får du Ha en fin söndag och skön ny vecka.

Kramen!

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards