Corinas Blogg

Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Corina - 6 oktober 2014 12:12

Utan överdrift njöt jag av att gå hem från jobbet igår kväll.

Det var länge sedan jag kännt mig så in i märgen knäckt efter en arbetshelg.

Det har rent varit ett sjukt tempo hela helgen, både dag och kväll !

Och ändå har vi fortfarande ett tomt rum på avdelningen.

Lördag förmiddag var rena mardrömmen kan jag säga. Inte en chans gavs till något fika. Det gick i ett från kvart över sju fram till kl 12 när jag äntligen fick gå på lunch. Då var jag så slut att jag knappt orkade äta, men var ju tvungen till det för att orka resten av dagen.

Med den usla bemanningen blir det en sjuk belasting på vi som jobbar. Hur vi ska orka vet jag helt enkelt inte.

Det blir synd om de gamla det kan jag ju säga !


Natten har varit urusel för min del. Inte sovit något vidare alls. Vridit och vänt mig i hopp om att hitta något sätt att ligga på utan att det gjort ont. Lyckades inget vidare. Somnade stundvis dock men gav upp före sju på morgonen.

Idag har jag sålunda min lediga dag denna veckan.

Har nu varit ner på coop och handlat. Tog en fika på coop innan vi åkte hem igen.

Innan vi åkte hem var jag och beställde klipptid till mig själv och till sonen Viktor.

Jag klipper mig imorgon och Viktor klipper sig på fredag kl 16.


Hade planer på en del saker idag, men av det blir det då ingenting tror jag. Kroppen är i behov av vila.

Så nästa sak idag blir nog att laga middag innan töserna kommer hem från skolan.

Ska försöka mig på en kort promenad med kameran och se hur det går. 


Önskar alla en härlig måndag i alla fall.

Ses en annan dag !  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards