Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 19 februari 2013

Jahaja

Av Corina - 19 februari 2013 09:10

Så har vi kommit fram till tisdag igen då.

Vad ska den dagen bjuda på då ?

Ledig från jobbet i alla fall och så långt är det ju bra.

Tvättmaskinen snurrar som vanligt en ledig dag som denna.


  


Planerna var ju klara för denna dagen men dom ändrades verkligen.

Kvart i sju ringde telefonen. Mamma sämre så det blir ingen hemresa som planerat.

Hon har kräkts inatt och hjärtat spökar enligt henne själv då.

Mer vet jag inte i skrivande stund. Ska åka ner till henne i eftermiddag. Jag får istället ägna mig några timmar åt mitt eget hem och kanske hinner jag även handla lite också.


  


Själv har jag en blixtrande huvudvärk och borde väl egentligen faktiskt vila efter en ovanligt tuff vecka med mängder av arbete och körningar mellan hemmet,jobbet och sjukhuset !

Men vila får det bli en annan gång, som vanligt kan man väl säga. Kan ju inte bara strunta i mamma faktiskt även om hon ligger på sjukhuset och får den vård hon behöver. Mina egna behov får helt enkelt stå tillbaka ännu en gång.

Hur resten av veckan blir återstår att se. Jag har tre schemalagda arbetsturer kvar innan ledig helg tar vid. Just nu ligger en sjukskrivning ganska nära men jag får se hur det blir med den saken. Beror lite på hur det artar sig med mammas problem också och om jag måste vara hos henne lite mera.


  


Nu är det i alla fall dags för mig att äta lite.

Ha nu en fortsatt bra tisdag.

Vi ses !

 
 
mariafoto

mariafoto

19 februari 2013 10:24

hoppas att allt ordnar till sig för både din mamma och även för dig. Styrkekramar till dig, kära granne.

http://mariaselberg.se

 
tulipaner

tulipaner

19 februari 2013 12:03

Hej skönt med ledig dag,men då blir mamma sämre,försök,ja jag vet det var så min stress började,stå tillbaka dina egna behov,åk till mamma ,fixa och dona ,mat ska man äta oxå.
jag hoppas verkligen att dom nu ska fixa så din mamma kommer in på ett boende och du slipper detta.
man tar slut på sig själv.ja ,man ska vara rädd om sina föräldrar,men man ska inte bli sjuk själv ,så enkelt är det.men har man inga syskon,som kan hjälpas åt ,då blir man där själv med allt.
usch vad jag låter negativ.
men vill dig bara väl.
nu hoppas jag att du hunnit med dig själv idag oxå,och att du är rädd om dig! kram

http://tulipaner

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

19 februari 2013 15:40

Tråkigt att din mamma blev sämre och hoppas hon mår bättre snart igen
Och det är inte så underligt att du känner dig trött och med huvudvärk, då du har så mycket omkring dig just nu med oron för din mamma osv.
Hoppas verkligen allt lugnar ner sig snart och du får möjlighet att vila dig och hämta krafter
kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

 
Spanaren

Spanaren

19 februari 2013 18:11

En fördel var det i alla fall med att din mamma hann inte hem. Hoppas att det inte var något allvarligt! Kanske lilla mamma oroar sig för att vara ensam hemma?!?! Hoppas att hon kunde få ett eget boende för de som inte orkar med att bo själva, men det är mer än svårt idag.

Ja, du känner dig bäst själv och ser vad du orkar och inte orkar med/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

20 februari 2013 16:55

Hoppas på att din mamma blir bättre. Så jobbigt när sina kära är sjuka. Jag förstår det har varit lite mycket.
Kram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards