Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

Nä, vill inte

Av Corina - 4 februari 2013 07:27

Jobbade igår kväll. Möttes av en skylt som varnade för magsjuka på avdelningen.

Kul eller hur var det nu igen .........

Har inte insjuknat ännu men magen känns onekligen lätt orolig på morgonen i alla fall.

Och nä jag vill inte alls ha den där magsjukan !

Får ställa in besök hos mamma på sjukhuset med andra ord så länge smittorisk föreligger. Säkrast så men väldans trist, både för mig och hon !


Trött är jag också eftersom jag sovit väldans dåligt denna natten. Kunde inte somna alls igår kväll. Till sist steg jag upp och hämtade en bok och la mig och läsa en stund.

Till sist somnade jag i alla fall för att dels sova oroligt och vakna igen före kl 5 !

Kommer att bli en seg dag kan jag konstatera.


Ha en bra måndag.

Vi ses !

 
 
Spanaren

Spanaren

4 februari 2013 11:54

Minns inte när jag hade magsjuka sist! Men jag har annars ont i magen pga. min matallergi. Gäller att se upp vad man äter *ler*
Inte kul om era vårdtagare får magsjuka!
Bra att du tänker på din mamma och det finns ju telefon.
Sova dåligt och jobba är ingen hit men vad att göra?!?! Du får väl sjukskriva dig om det fortsätter. Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

4 februari 2013 15:17

Hoppas att du slipper undan magsjukan, men det är klart att du är i en väldigt utsatt position, fast alla får den ju inte. Det är nog klokt att du ställer in besöken hos din mamma ett tag.
Jag håller tummarna för att du klarar dig!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
mariafoto

mariafoto

4 februari 2013 17:19

krya på dig! kramar

http://mariaselberg.se

 
Ruth

Ruth

4 februari 2013 20:59

Nej, nej, ingen magsjuka, tvi, tvi ta i trä, du skall slippa det ! nu har jag trollat bort hotet mot dig.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

4 februari 2013 21:33

Verkligen jobbigt med magsjuka som går, och håller tummarna hårt för att du inte blir sjuk
kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards