Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

Söndag

Av Corina - 3 februari 2013 09:10

Söndag morgon. Ute lyser solen för fullt och det är 16 grader kallt.

Kl 12 ska jag befinna mig på mitt arbete, så står det skrivet i mitt schema så det är väl bara att lyda.


Gårdagskvällen tillbringades framför Tv:n ätandes lite nötter och drickandes lite te.

Såg första deltävlingen i melodifestivalen och egentligen undrar jag varför........

Jag har nog vuxit ifrån detta evenemang för jag finner det totalt värdelöst !

Igår var det inte en enda melodi som jag fann bra.


  


Köket städade jag under gårdagen. Men hade tänkt byta gardiner också. Men upptäckte att köksgardinerna låg otvättade i tvättkorgen. Så det får bli en annan gång det bytet då. Tvätta dom blev inte av det heller för den delen.

Så nu är mitt arbetsbord i köket städat ännu en gång. Undrar hur länge det dröjer tills det är fullt med skräp igen ?

Har ju det bordet för att sitta vid när jag jobbar med mina smycken nämligen. Olyckligtvis blir bordet någon form av allmän avlastningsyta för övriga familjens saker också så till slut brukar jag inte kunna sitta och jobba vid bordet :)


Fick till ett par örhängesänglar i brons och två änglahängen i brons igår. Dom finns i smyckesgalleriet på min hemsida. Så blev det ett par örhängen till mig själv också. Det händer inte så väldans ofta men nu blev det ett par i form av kameror ;) Och dom tänker jag behålla !

Sedan blev det att beställa mera smyckesdelar också till en beställning jag fick igår. Lite typiskt är det ju att man hela tiden saknar just det som någon vill ha ;) Men som sagt, beställde så jag ska kunna skapa det beställaren vill ha, får se hur jag lyckas !   

Har också beställt en kedja i brons utifall att någon vill ha till bronshängena. Om inte annat kan jag behöva själv :)

Vissa smycken använder jag ju själv ganska flitigt.


Men nu var morgonkaffet slut. Håret ordnat och fejset på plats så då kan sålunda även denna dagen ta sin början.

Om någon timme bär det av ner till jobbet i alla fall.

Önskar er en härlig Söndag.

Vi ses !


 

 
 
carina

carina

3 februari 2013 10:36

Godmorgon ! Jag ser att lilla kissen har valt en sovplats med omsorg :)

http://carri.bloggagratis.se

 
annechristines/bustanten

annechristines/bustanten

3 februari 2013 10:48

Godmorgon på dig!
16 - har ni så kallt. Vi har runt -7 nu.
Ja jag håller med dig lite om mello. Fast killen var inte så tokig tyckte jag. yiiiooo. Ett svårt namn att skriva. *ler*
Ha en fortsatt fin söndag corina! Kramar.

http://annechristines.bloggo.nu

 
Astrid

Astrid

3 februari 2013 14:34

Nä jag tyckte inte om någon låt i går heller. Den jag tyckte mest om var väl trean, men absolut inget som går att skicka till en tävling
Vi har väl ungefär samma temperatur
Vilket mysfoto

http://www.astridla.com/blogg/wordpress

 
Spanaren

Spanaren

3 februari 2013 14:47

Över minus 19 grader i morse hos mig ;.)
Melodifestivalen är för utdragen och inten rikigt vinnarlåt igår. Varför ska man se det? Lika bra att vänta till andra finalen osv.
Ha en bra jobbardag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

3 februari 2013 18:50

Lilla Ulla är så sät i krukan..precis som formsydd...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards