Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

God Morgon !

Av Corina - 22 januari 2013 07:45

     


Så vaknar man till en helt ny dag igen. Börjar så sakta ljusna just nu och det ser ut att bli en rätt fin dag.

Har egentligen inga speciella planer för denna enda lediga dag denna veckan ( förutom helgen ).

Har ju just avslutat en arbetshelg och kroppen måste få lite vila också.

Men det torde väl bli lite tvätt i alla fall. Och ska försöka avsluta att projekt med smycken också så dom ska kunna levereras till köparen inom kort. Fick hem det jag saknade igår. Nu väntar jag hem delar till ett nytt projekt också.


     


Så har jag ju Ulla att ta hand om !

Är ju bra fart på henne när man är hemma.

Fungerar hur bra som helst med Sixten nu också. Ulla är inte det minsta rädd för honom längre. Och han leker faktiskt med henne korta stunder dessutom. Äter gör dom ur samma skål samtidigt utan problem.

Så detta går exakt så bra som jag hela tiden trott att det skulle göra !


     


Har varit svårt att fotografera, dels har tiden inte funnits under helgen och dels så har jag Ulla allt som oftast ivägen när jag ska försöka fotografera tulpanerna. Men några foton blev det av mina lila tulpaner igår när jag kom hem efter jobbet i alla fall.

Får se om jag lyckas med några fler trevliga foton under denna dagen.


           


Mamma mår lite bättre. Befinner sig nu på Lungvårdsavdelningen där hon hör hemma och det gör henne betydligt tryggare !  Och vi får väl se hur länge hon blir kvar där innan hon kan åka hem igen.


           


Så en summering av arbetshelgen. Den har varit helt ok måste jag väl säga. Att jobba fyra dagar på raken är väl ingen dröm men allt går ju.

Har väl haft lite värk i kroppen som vanligt men inget som hindrat från att jobba. När det är vinter och kallt blir det ju alltid lite extra. Och försöker köra lite övningar som lindrar här hemma emellanåt. 

Har nästan slutat att nämna något om detta på jobbet då vissa tydligen retar sig på om man råkar säga att man har lite extra ont en dag.......då får man kastat i ansiketet att "för fan gör något åt det då istället för att klaga".

Vissa har tydligen väldigt svårt att känna lite empati emellanåt och som sagt, jag säger inget längre utan jobbar på istället. Lugnast så kan jag tycka faktiskt.


Nu är det dags att ta tag i denna dagen faktiskt.

Ha nu en bra tisdag.

Vi ses !

 
 
Spanaren

Spanaren

22 januari 2013 10:06

Lila tulpaner är bara så vackert!
Bra att din mamma får ligga kvar så att hon blir ännu piggare.
Det som du tar upp här är en typisk kvinnofälla med att tiga ... det är det som gör så att många går in i väggen. Skrev mera som kommentar till din kommentar på min blogg. Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
tulipaner

tulipaner

22 januari 2013 17:31

så fina tulpan bilder!
förstår att du har din lilla hjälp reda med dig Ulla .

skönt att det vart ok och jobba!

ha det så gott!

http://tulipaner

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards