Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Sjuk

Av Corina - 29 augusti 2011 12:09

Blev ordentligt förkyld efter min Bulgarienresa. En riktig skrällhosta, halsont och en röst som sviktar. Lägg till detta ordentlig feber också, även om febern nu börjat släppa sitt grepp efter nästan två dygn........stannar i alla fall hemma från jobbet de tre första dagarna denna veckan för att kunna arbeta helgen med säkerhet.


Har lagt upp en massa inlägg med foton som kommer att visas allt eftersom. Sammanlagt 10 inlägg med enbart foton från resan. Alla inläggen kommer att så småningom finnas under kategorin Bulgarien 2011. Hittills hittar ni tre inlägg med foton där :) Kika gärna och lämna en kommentar, tack. 


Barnen har i allafall börjat skolan nu. Dom missade ju första dagarna men det tror jag inte spelade så stor roll. Dom missade nog inte så vansinnigt mycket trotts allt. Det var väl mest spännande för sonen som började högstadiet och skulle till en helt ny skola. Men det gick bara bra och han verkade bara nöjd efter sin första skoldag. Jag som hönsmamma var nog mera orolig..........kan ju vara rätt jobbigt att komma till en större skola, har ju själv provat detta och har det i ganska färskt minne trotts att det var länge sedan.


Maken är uppe i Sorsele idag, kör upp en bil till Kristina som hon ska sälja. Britts bil är det. Får se om han kommer hem ikväll eller under morgondagen. Är ju rätt långt att köra trotts allt.


Bloggar just nu från dotterns dator......hon fick en minilaptop i måndags. Hade ju lovat henne och man måste ju hålla det man lovar eller hur ? Den ser ut att fungera bara bra. Lite bökigt för min del eftersom skärmen är så liten.....men fungerar gör den i alla fall och rosa är den dessutom :)

Hade först tänkt köpa dator på Expert, On Off konkade ju som de flesta nog vet vid detta laget. Men jag tappar liksom förtroendet för en affär där man ska jaga någon att få hjälp av och som dessutom inte verkar veta ett piss om vad som är bäst och dessutom inte hittar på lagret ! Gav helt enkelt upp Expert och handlade på Media Markt istället, där fick jag hjälp direkt av en mycket trevligt gosse som verkade kunnig i alla fall. Framförallt behövde jag inte jaga runt efter hjälp och det värdesätter jag verkligen !


Nu väntar jag bara på mitt beställda macroobjektiv. Beställde det innan resan och senaste leveransdatum är satt till idag......borde kunna hämta ut det under veckan iallafall. Oj vad spännande det är !


Men nu orkar jag inte längre, måste nog lägga mig och vila om nu inte hostan sätter hinder för detta. I värsta fall får jag försöka vila lite sittande i fotöljen vilket jag gjort natten som var pga hostan.


Vi ses

 
 
Spanaren

Spanaren

30 augusti 2011 11:21

Vi hämtade Sokko i Sorsele ;.) Egentligen bodde han 5 mil ovanför Sorsele men det var en annan valpägare som ville att uppfödare skulle möta upp så att inte bilvägen blev så lång ;.)

Byta skola i sjuan ... det känns igen *ler*
Så läskigt att komma några dagar efter ...

Krya på dig! En vuxen systerson till maken hade 40 i feber. Förkylningen härjar här och där hör jag.

Dessa försäljare som är så upptagna och så få på vissa ställen ;.)

Nu dator och ny kamera står högt på min önskelista ;.)

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

30 augusti 2011 12:48

Vilken otur att du blev förkyld efter resan
hoppas inte det är en jobbig influensa du fått...
de startar nog snart igen.
börjar själv tänka på influensasprutan
Hoppas du mår bättre snart och ja, det är nog klokt att du stannar hemma några dagar

Och nu börjar skolorna igen...så fort denna sommar gått.

Ja, när man köper dator det är viktigt med trevlig, serviceinriktad och kunnig personal

Ha det så gott och krya på dig
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards