Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Ny arbetsdag

Av Corina - 24 mars 2011 08:34

Idag är det dags att arbeta igen, 12 - 21 står det på schemat. För tillfället är det ju inte så att jag längtar efter jobbet. Känner mig inte ett dugg inspirerad alls och så brukar det inte alls vara. Egentligen gillar jag mitt arbete men när man hela tiden får höra att man "skapar" problemen själv tappar man liksom lusten !

Man försöker lägga fram problemen men får mothugg direkt ! Man blir direkt påhoppad och dumförklarad, jag blir bara så vansinnigt less på detta. Man försöker föra fram problem för att man tänker på boendenas bästa men blir bara ilsket påhoppad och beskylld för att skapa problemen man tar fram.


I vissa stunder önskar jag verkligen att jag kunde knipa tyst ! Bara jobba på och strunta i annat. Men då skulle jag väl må ännu sämre antar jag.


Jaja.......detta torde väl lösa sig det också men till vilket pris skulle jag vilja veta ? Ska bli intressant minst sagt.


Sköt om er, vi ses !

 
 
lillis

lillis

24 mars 2011 12:50

Ibland så är det svårt att knipa käft i det jobbet du har man vill ju inte att dom boende far illa
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

24 mars 2011 13:55

Stå på dig och tänk på dina vårdtagare i stället. Fast jag förstår det är tröstlöst när du får tillbaka allt med sura miner.
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

24 mars 2011 17:04

Säger som de andra stå på dig.
Synd om de boende om de inte får det dom behöver.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Henry

Henry

25 mars 2011 18:26

Hej!
Stå på dig! Vi har yttrandefrihet i Sverige.

Kramar!

http://hlu.se

 
Malin Golve

Malin Golve

26 mars 2011 10:05

Det är sådana som DU som de boende behöver!!! Stå på dig och ta ingen skit. De vet att du har rätt, men ger dig skit för att de antagligen inte vet hur de ska ta tag i saker?
TACK för alla fina kommentarer på mina bilder :D Du e gullig du!
Ha en fantastisk helg, men ska du ut får du klä på dig *BURR*
KRAM :)

http://www.malingolve.se

 
Margit

Margit

26 mars 2011 16:30

Nu förstår jag..att det är på jobbet...det gäller..inte kul!!! men du är strark och modig!!! Låt dme inte trampa på dej!!!
Sanningen skall segra!!!!
Kram!!!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards