Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Fortsatt kallt

Av Corina - 16 februari 2011 21:33

Har just suttit och sett vädret och kylan verkar ska hålla i sig. Jag måste säga att nu börjar denna kyla gå mig på nerverna !

När det ligger på -20 och -30 hela tiden är det inte roligt med vinter längre. Några långa promenader är det inte tal om.....man blir utkyld inifrån till och med. Och ansikten ska man inte tala om !

Idag har det legat på runt -17 grader hela dagen plus att det dessutom snöat också ! Och inatt blir det nog riktigt kallt igen eftersom det klarnat upp lite ute nu under kvällen.


Följt dottern på hennes dansträning ikväll. Försöker se till att vara ledig onsdagkvällarna när hon dansar :) Efter dansen blev det dusch och hårtvätt och det är inte det lättaste när det handlar om min Alma. Att tvätta håret i sig går väl bra men sedan ska det kammas också. Det är då problemen verkligen startar ! Alma är kollosalt håröm så att kamma håret blir en pärs både för henne och för mig ! Hur försiktig jag än är gör det ont ! Och hon har långt hår, mycket hår, tunna hårstrån som tovar å det gruvligaste trotts balsam enligt konstens alla regler. Jag lider nog lika mycket som Alma när håret ska kammas men man är ju tvungen och klippa kort vill hon inte heller.......


Imorgon ska jag testa att dansa Zumba....har köpt ett spel till sonens Xbox 360 nämligen. Om jag överlistar konsollen vill säg och får igång spelet ska jag testa detta. Ska ju tydligen vara ett trevligt sätt att träna på, har jag hört. Återstår att se......återkommer i ämnet :)


Vi se, hoppas jag :)

 
 
calma

calma

16 februari 2011 22:41

hej vännen
tack för all omtanke,värmer så gott ska du veta

ja vatten,stenar är element som berikar mej
har en liten fontän i mitt rum,o stenar lite överallt i huset,

Ja,du har det kallt,förstår att promenaderna får utebli

Stor kram från Calma

http://calma-s.bloggplatsen.se

Corina

17 februari 2011 07:29

Idag blir det i alla fall träning, Zumba inne här hemma har jag tänkt....kul med dans i alla former :) Kanske kan jag dansa tillsammans med dottern sedan, vore trevligt.Kram

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

16 februari 2011 22:56

Jo, det är ordentlig kyla på flera platser i vårt avlånga land
och 20 och 30 minusgrader är mycket...
verkar som om vintern ännu inte vill släppa sitt grepp.
men snart måste den nog göra det...
för efter varje vinter brukar det ju komma en vår.
Zumba låter som ett mycket trevlig träning...tror jag sett reklam om den på TV
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Corina

17 februari 2011 07:27

Jo tyckte också det verkar roligt med Zumba, kanske kan jag dansa tillsammans med dottern också,lite mamma/dotteraktivitet....ska testa idag.

 
Margit

Margit

17 februari 2011 01:05

Ja vintern och kylan...den vill inte ge sig!!! och jag förstår att ni NU har betydligt mycke kallare än vad vi nu har "härnere".
Du hinner med SÅ mycket, du beröttar om ammsor med saker du hinner med..TROTS att du nu jobba heltid..DAG...du har sån ENERGI!!! Jag ser upp tilld ej, Corina, beundrar dej!!!
Kramen min vän!!!

http://margitholm.blogg.se

Corina

17 februari 2011 07:26

Jobbar inte heltid utan 80 %.....så jag har lite tid att spendera trotts allt :) Min energi har ökat med träningen, orkar betydligt mera nu än tidigare.

 
susann

susann

17 februari 2011 08:02

oj va kallt du har, här är det "bara" -9, men kallt ändå tycker jag :)

http://blogg.amelia.se/suzz40

 
Spanaren

Spanaren

17 februari 2011 09:07

Minus 22 grader har vi haft som varmst mitt på dagen. Envis är denna kyla och den ska fortsätta till veckan också. Dansa zumba har jag hört är jätteskoj/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards