Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

God Morgon !

Av Corina - 1 februari 2011 08:27

Lite sent för mig att säga det när jag steg upp kl 06.15 som vanligt en dag då jag inte behöver ge mig av tidigt till arbetet.

Barnen är nu på väg till skolan, borde vara framm dessutom. Maken åkte just iväg ut i skogen. Kvar hemma är med andra ord jag och katten. Och jag ska tvätta lite innan jag måste till jobbet i eftermiddag. 

**************************************************

**********************


Pågår en förändring i Tavelsjö för hemtjänsten, som många med mig ifrågasätter å det gruvligaste. Man påstår att det ska bli en besparing på 1,4 miljoner tror jag det var.

De som arbetar i hemtjänsten i Tavelsjö ska med egen bil köra ner till Umeå för att hämta tjänstebil, en resa på ca 2,5 mil (vet detta då jag själv kör exakt samma sträcka varje arbetsdag). Och att ha resväg till arbetet är väl en sak, det har ju de flesta. Men i detta fallet ska dom då parkera sin bil, sätta sig i tjänstebilen för att göra samma resa tillbaka till Tavelsjö för att sköta sitt arbete i hemtjänsten ! Sedan när arbetet är slut ska dom då köra ner tillbaka med tjänstebilen för att ta sin egen bil och åka hem igen, samma resa.

Besparing, jomenvisst kanske i pengar men tiden då, och miljön ??????????????

Vem får mindre tid ? Borde väl vara brukaren som drabbas där, eller ? Går ju bort en massa tid till resan till och från eller hur ? Och så till nästa sak, miljötänket, vart tog det vägen då ? Visserligen har kommunen miljöbilar idag men dom släpper väl ut dom också och de privata bilarna släpper väl ut en massa dessa också. Hur många av de anställda kör miljöbil själv ? Skulle tro att dessa inte är många för den lön dom har är ju inte allt för fet ! 

Men inte ett ljud om att värna om vår miljö har jag sett, inte ett enda ord !


Vi ses !

 
 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

1 februari 2011 10:16

Hej Corina! Tack så hjärtligt för besöket i min blogg, Tack!
Så underbart att det går så bra med vikt och träning. Oj, vad du är duktig!
Jag sitter mest vid datorn när jag gör lektioner i Psp kurser, sedan blir det ingen mer tid över.
Vad tjusigt du har gjort här i bloggen.
Hemtjänsten är så urholkad. Jag vet för när mamma levde hade de inte ens tid att ge henne medicinen på lunchen. Jag har en stor glasburk med medicinen som hon skulle ha haft. Vi hade avtal om det och betalade för tjänsten... men men
Nu skriver jag ingenting mer om det för jag blir bara så sabla arg.
Lycka till med din fortsatta underbara fotografering. Även om jag inte hör av mig så läser jag ibland för jag har prenumererat på din blogg.
Bamsekramar från Bettan LA

http://lojdstrom.se

Corina

1 februari 2011 10:23

Tack för besöket ! Jag är inte så vidare bra på besök heller hos alla mina bloggvänner :) Blir lite sporadiskt. Tiden räcker inte till alla gånger. Kram !

 
Ruth

Ruth

1 februari 2011 10:48

Tråkigt och besynneligt med alla besparingar, man blir både ledsen och bedrövad, det ena blir på beskostnad av något annat.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Corina

1 februari 2011 10:52

Jo så är det ju och tredje part drabbas alltid !

 
Margit

Margit

2 februari 2011 00:30

Intressant och HELTOKIGT..att läsa om det nya i Hemtjänsten i tavelsjö..Ja det låter INTE KLOKT!!!
Mycket konstig beslut..och var spar dom...
Kramiz!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

2 februari 2011 08:41

Såg på Nordnytt igår och där pratades det om miljötänk. Den täckta flisbilen körde timmer en väg och fliset andra vägen. Hur tänker dom i er kommun kan jag undra när ni ska köra med tomma bilar och så långt! /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards