Corinas Blogg

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Corina - 16 oktober 2010 18:44

Idag har jag varit på Världens Barn Gala i församlingsgården i Tavelsjö. Båda mina barn deltog i galan och det känns ju bra att även sonen deltog. Alma sjöng flera melodier tillsammans med två andra flickor. Och hon var sååååå duktig :)


Medverkande var : Barntimmarna, skapargruppen, Ungdomar från Tavelsjö, Johanna Nordgren, Kim Falkensköld, Lotta Andersson och David Bergquist.


                                                                          

Av Corina - 16 oktober 2010 11:26

Steg upp strax efter halv åtta idag. Då hade maken redan åkt ut till älgskogen och barnen satt framför Tv:n. Barnen hade dessutom redan ätit frukost. Sonen hämtade tidningen till mig på morgonen.

Jag fick sålunda äta min frukost och dricka mitt kaffe och läsa tidningen i lugn och ro :)


Idag är det ett arrangemang på församlingsgården till förmån för Världens barn. Båda min telningar ska delta där. Så snart ska jag försöka få i mig lite lunch innan det är dags att ge sig av, fast än är det ingen brodska eftersom vi ska vara där först halv två.


Varit ute med mina kompisar stavarna på morgonen i 45 minuter. Härligt ! Nu är jag duschad och har fixat håret efter duschen. Funderar på mascara och läppstift också, dagen till ära.....


Efter duschen vågade jag mig på att prova ett par av mina jeans i storlek 48 som jag inte kunnat ha det senaste året. Har haft dom hängande framme i tvättstugan som motivation till min viktkamp. Och nu kan jag ha dessa två par jeans storlek 48 igen. Vilken seger ! Nu får jag hänga fram mina jeans i storlek 46 istället. Nästa mål blir att ta mig i dessa. Jag har fortfarande bilringar i massor men jeansen passar i alla fall. Jag kan röra mig i dom.......tidigare gick dom inte ens att stänga på långa vägar.

Nästa viktmål som jag satt upp för mig själv är att nå 90 kg och enligt senaste vikten har jag 8 kg ner till 90 kg. Kampen går vidare i jämn takt....


Carpe Diem  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards