Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

God Morgon Söndag !

Av Corina - 27 juni 2010 08:54

Vaknade kvart över sju denna morgon till strålande sol men blåsigt och inte alls varmt.

Midsommarfirandet gick i lugnets teckan med grillning tillsammans med familjen och sedan barnen lagt sig blev det fotboll.......det är ju VM  . Och både jag och maken tycker om att se på fotboll så valet var inte så svårt. Tog ett glas vin under matchen och njöt av livet.


Gårdagen tillbringade vi hemma hos min pappa och hans fru,min andra mamma. Blev en hur trevlig dag som helst. Även pappas svärmor var där, en dam i aktningsvärd ålder som är synnerligen pigg ! Var verkligen kul att få träffa Torborg för det var länge sedan jag träffade henne. När vi kom hem från min pappa i Hörnefors blev det mera fotboll   .


Kl 17 idag har jag ett uppdrag för hembygsföreningen. Kl 18 arrangerar vi tillsammans med kyrkan en gudstjänst utomhus på Sundlinska Gården i Tavelsjö, efter det serverar vi fika innan Gammeldansen startar med kort utlärning av Schottis kl 19. Sedan börjar själva dansen kl 20 på logen på Sundlinska Gården. Detta är ett årligt arrangemang och danserna pågår varje söndag kväll fram till i augusti. Jag deltar oftast den första kvällen då vi har Gudstjänsten först. Dokumentarer det hela med min kamera. Något år har jag missat det hela på grund av mitt arbete. Blir nog inget dansande för min del detta år då min häl och min rygg inte alls fungerar som brukligt.......trist då jag verkligen gillar just gammeldansen. Nåja, jag får ju lyssna till musiken och titta på i alla fall.


Alma har träning ikväll också. Nästa helg är det fotbollscup i Vännäs för hennes del med svintidiga matcher både lördag och söndag. Jag hoppas vädret blir bra !



Några foton från hembygsföreningen kommer här. Styrelsens återkommande nöje handlar det om. Vi träffas och äter rökt abborre ute i det gröna tillsammans. Detta år satt vi rent inne i fårens hage......gott var det och trevligt även om det kom en ordentlig regnskur så vi blev blöta   .


Carpe Diem !

 
 
Cina

Cina

27 juni 2010 10:12

Ja som vanligt en massa kanonfina bilder!
Tack för att du delar med dig!

Ha en fortsatt fin söndag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

27 juni 2010 10:43

Oj så mycket fina kort som vi får ta del av.
Hoppas att du får en trevlig eftermiddag och kväll
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

27 juni 2010 15:45

Ser att ni hr FULLT UPP där...i Tavelsjö...
FINA bilder du visar!!!! Regnbågen...vacker...
Önskar dig en fin vecka!!
Kramen min vän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Henry

Henry

27 juni 2010 19:06

Jättefint bildspel du gjort! Både människor och djur tycks trivas i Tavelsjö.

Ha en skön kväll!

Kramar!

http://hlu.se/bloggj

 
Ingrid

Ingrid

27 juni 2010 21:17

Det låter som en riktigt härlig helg.

Jättefina bilder!

http://blog.stenstugu.com

 
Ruth

Ruth

28 juni 2010 19:21

Tror att alla mina vänner är nöjda med helgen som har varit, vilket nog till stor del beror på det vackra vädret. Fint bildspel som vanligt. Synd du inte kan vara med och svänga dina lurviga ben i dansens virvlar, gammeldans är ju så himla roligt, speciellt snoa och hambo. Har gått en danskurs i dom yngre åren och takterna sitter i fortfarande.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

1 juli 2010 00:21

Fina foton och det verkar vara mycket fotboll hos er nu. Jag har ju glömt att berätta att jag såg en av Wanillas valpar i Jönköping och hon var en vacker dam.
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Cina

Cina

4 juli 2010 10:48

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN IDAG DEN 4 JULI.
Hoppas du får en fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

4 juli 2010 17:13

GRATTIS SÄGER ÄVEN JAG PÅ DIN FÖDELSEDAG I GAD DEN 4 JULI
Hoppas att din dag varit bra
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards