Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Söndag morgon

Av Corina - 25 oktober 2009 08:57

Det verkar totalt hopplöst ! Nu på morgonen fungerade inte ens falukorv längre. Två små bitar sedan var det stopp med det. Medicinen får man ju i henne i alla fall, man kan ju knepen. Dricker i alla fall.

Nu har jag provat allt, absolut allt. Även era goda råd har jag provat och inget fungerar. Så idag blir det att börja om och prova på nytt samma saker igen.

Jag var totalt slut igår kväll. Tar på att hela tiden oroa sig och testa olika saker som inte fungerar. Och medicinen borde ju verkligen börjat fungera vid detta laget tycker jag. Men jag ser ingen som helst effekt på medicinen.

Får härda ut en dag till och invänta morgondagen som är måndag. Får då ta kontakt med uppfödaren igen och höra vad hon tror om läget. Vad nästa steg kan tänkas bli. Även förnyad kontakt med vetrinären blir det nog också.


Idag spelar sonen innebandymatch uppe i Vindeln. Och den har jag tänkt åka och titta på. Känns lite fel att lämna Wanilla men för två timmar torde det väl inte göra något, eller ?


Återkommer.

 
 
Ruth

Ruth

25 oktober 2009 10:48

Det är för tragiskt med Wanilla, måste vara något riktigt besvärligt med henne, det man fruktar är ju cancer som är en vanlig åkomma på våra bernrar, och kan figurera i rätt så tidligt ålder. Wanilla får nog läggas in för en nogrannare undersökning för att lista ut vad det egentligen är. Utan mat kan ingen överleva. Vad ni alla måste lida och oron är obeskrivelig.
Tröstekramar.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

25 oktober 2009 10:58

Vad jag tycker att det är tråkigt med Wanilla,hoppas att du får hjälp med henne i morgon
Ha det gott tänker på er
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

25 oktober 2009 14:21

Klart du ska åka och se innebandy, du behöver få koppla av en stund och få annat att tänka på.

Hoppas du kan få någon hjälp av vet i morgon.

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

25 oktober 2009 19:49

Hm... låter inte bra. Håller med om att det ör säkrast att hon läggs in för en ordentlig undersökning innan hennes kropp tar helt slut.

Stor kram Bettan

http://bettan.lojdstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards