Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Uppdatering Wanilla

Av Corina - 16 oktober 2009 15:24

Varit på besök hos uppfödaren. Ingen ledig tid hos vetrinär idag. Det ska tas blodprover på henne på måndag så tisdag har vi svaren på dessa eftersom uppfödaren kör proverna natten mellan måndag och tisdag. Sedan blir det ett besök hos vetrinär efter detta för rtg och genomgång.

Har varit ner och inhandlat Klass helfoder idag. Det fodret äter hon, har ätit bra idag måste jag säga. Fått skrapat tandstenen idag också och det gick bara bra. Uppfödaren är duktig på detta vilket är bra för min plånbok Glad.


Lite piggare tycker jag hon verkar och det är ju klart eftersom hon ätit normalportion idag. Äter man inget på länge tryter ju orken också självklart !


Så vi får hålla ögonen på henne nu och se till att hon åtminstone äter som hon ska. Och så får vi hålla alla tummar vi har att prover och rtg senare inte visar något allvarligt. Tumörer är ju tyvärr så att dom kan vara mycket svåra att hitta. Oftast hittas dom inte förränn det är för sent. Känns dock bra att det blir gjort lite undersökningar till veckan i alla fall. Hon är ju trotts allt inte så sjuk att det är riktigt akut, än i alla fall.

 
 
Marianne

Marianne

16 oktober 2009 19:19

Aptitlöshet kan bero på många olika saker. Och jag förstår att du är rädd för att det ska finnas någon form av tumörer på Wanilla. Men jag hoppas att det är något som är lätt att behandla så att Wanilla snabbt ska bli sitt vanliga jag igen då ni får hålla koll på att hon inte blir alltför rund.
Lycka till kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ruth

Ruth

16 oktober 2009 19:45

Så bra att hon inte kan motstå Klass, men färsk mat smakar gott, har även använt Bravo vid ett flertal gånger, också ett färskfoder. Hon behöver nog kanske öka ett och annat kilo nu så hon återfår krafterna, viktigt för att bli frisk och glad igen. Hoppas att proverna på måndag är bra och en antibiotika kur fixar problemen.
Fredagskramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

17 oktober 2009 07:37

Så skönt att ni får komma och ta prover på Wanilla på måndag,hoppas att allt löser sig och att hon blir pigg igen
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

17 oktober 2009 08:51

Såååå skönt att få komma iväg med Wanilla så ni får redan på om det är något fel eller inte!
Bra att hon börjat äta igen är väl ett gott tecken!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kurrelina

17 oktober 2009 11:28

Jag håller tummarna och önskar det kanske var något med tänderna...
ha det gott
kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards