Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 6 april 2008

Söndag

Av Corina - 6 april 2008 14:50

Här sitter man på jobbet då och har ledigt sedan kl 12.Har varit och besökt mamma idag under min lediga tid.Det går åt rätt håll men det tar tid.Hon börjar bli less och det får man ju förstå,hon har ju varit dålig sedan den 24 januari.Jag försöker peppa henne efter bästa förmåga så hon inte ska ge upp.I hennes läge skulle det kunna bli ödesdigert fast jag undrar om man egentligen kan göra så mycket om hon nu skulle verkligen ge upp.Jag är lite tveksam, blir skrämmande när man tänker på det.Mellan raderna kan man tydligt märka en uppgivenhet hos henne som inte funnits där tidigare och det är skrämmande.Hon har börjat inse hur dålig hon är,börjat förstå att hon inte klarar sig utan hjälp hemma längre och det är nog en jobbig insikt för hennes del.Hon har ju alltid varit van att klara sig själv...har ju fostrat både mig och min bror på egen hand.Har alltid varit den starka i familjen som tagit hand om det mesta.Helt plötsligt är det hon själv som är i behov av hjälp.

Och helt plötsligt gör jag upptäckten att det är jag som fått axla hennes mantel....känns inte riktigt bra även om någon måste göra det.Upptäckten är skrämmande för mig också.Helt plötsligt är det jag som ska vara den starka och jag vet inte riktigt om jag är det....

Fast har jag något val egentligen ? Nä kommer jag krasst fram till,det finns bara jag till detta för min bror kan jag inte riktigt räkna med....och någon annan har jag inte,jo min man såklart han stöttar så gott han kan men själva jobbet får jag sköta själv.

Som min morfar skulle ha sagt "Kommer tid kommer råd". I såna här stunder saknar jag min morfar något oerhört!!!!!!

 
 
Cina

Cina

6 april 2008 20:25

Ja gummsan jag vet vad du går igenom nu.
Vi är ialla fyra med mig men det känns som om jag har dragit lasset ensam, o just det tunga lasset....

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

6 april 2008 20:51

Jag kan mycket väl förstå att detta är en jobbigt situation både för dig och din mamma.
Och att det skrämmer dig att du märker en viss uppgivenhet hos din mamma.
Det är en väldigt stor omställning som din mamma har framför sig.
Och att ligga på sjukhus så länge och med de pärser hon haft, har säkert tagit på krafterna också.
Från mitt hjärta jag hoppas din mamma blir starkare snart och kan komma hem, och kanske kan vänja sig så småningom vid den hjälp hon behöver, men säkert det är en jobbig insikt för henne.
Förstår dig att det känns skrämmande också att du nu axlas att vara stark för din mamma.
Och så trist att du inte får hjälp från din bror, för det skulle du verkligen behöva.
Skickar dig en jätte-stor Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ruth

Ruth

6 april 2008 21:51

Tuffa tider stundar om din mammas hälsa inte går att reparera. Vad är det som hon kommer att få mest problem med i så fall ? Hon måste ju få en assistent om det blir så illa när hon kommer hem till sitt egna boende.
Ta en dag i taget, hoppas det kommer ljusare tider för lilla mamma..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

6 april 2008 23:11

Tråkigt att din mamma inte mår så bra att hon kan klara av sin vardag själv.
Ibland så blir man mer eller mindre påtvingad ett ansvar för någon person. Visst växer man med uppgiften, men ni är två syskon som borde dela ansvaret. Jag hade nog påtalat detta om det gällt min bror.
Jag hoppas du får lite tid över för dig själv också.
Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards