Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

Mormor :)

Av Corina - 29 mars 2008 08:08

Hann nästan inte hem från besöket så ringde König.Första valpen var tyvärr död.Inget att göra något åt.

Andra valpen var en frisk och fin tik som vägde 600 gram ! Tredje valpen var en tik men tyvärr missbildad,hål på magen och ingen svans, avlivades.Fjärde valpen var en hane som vägde 545 gram, frisk och fin !  Femte valpen också det en hane som vägde 695 gram, en riktig tamp ! Han fick vi jobba ordentligt med för att få igång men till slut var det full fart även på honom.Sedan stannade det hela av trotts promenader.Halv tre gick jag hem och då hade den sista valpen fortfarande inte kommit.För lång tid för att den ska vara levande,men.....Vet fortfarande inte hur det gått med sista valpen,König hör av sig under dagen.Men med tanke på den långa tid mellan fem och sex är chansen för levande valp minimal (nr fem kom kl 20,50 ca).


Så det blev tre valpar för Wanilla och hon var hur duktig som helst.Inga problem att få ut dom när värkarbetet fungerade.Så D-kullen föddes den 28 Mars 2008 ! Nu ska vi bara komma på passande namn på D. Jag har ett...Denzel:)


 
 
Cina

Cina

29 mars 2008 09:53

STORT GRATTIS!!!!!
Synd att det var två som inte gick att rädda men det finns ju 3 levande o friska kvar.....Underbart att denna spänning nu är över nu är det nästa spänning som tar vid. Hur de ska växa o frodas o att de håller sig friska o fina.

Ännu ett stort GRATTIS

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

29 mars 2008 10:00

Grattis till Wanillas valpar. Jag hoppas på att även den sista eftersläntraren ska vara i livet. Det var rejäla vikter på valparna och de ser mycket fina ut på korten. Att komma på namn är inte lätt, men roligt.
Lycka till med valparna och ha det gott.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

29 mars 2008 12:11

Men vilka gosiga bilder på de små liven.
Trist att första valpen var död och den andra missbildad.
Men skönt att de övriga tre små liven klarade sig och är ok.
Ha en fin fortsatt dag.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Carina

Carina

31 mars 2008 10:52

GRATTIS! Till Wanillas små Bernerbarn.... De ser väldigt fina ut. Ska bli spännande att följa dom små!

Kram carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Sari

Sari

31 mars 2008 14:39

Grattis till de fina valparna..Synd på de som inte gick att rädda men som många skrivit så får man glädjas åt dem som är kvar...Lycka nu till med de små...Kram

http://frufiona.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards