Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 28 mars 2022

Måndag, ny vecka !

Av Corina - 28 mars 2022 08:40

 

Ännu en vecka att ta tag i. Jobb står på schemat, jobbar 12-20 idag.

Ute snöar det även denna dagen och blåser. Med klockornas omställning tog våren ledigt.

Jag hoppas att detta fjanteri med klockorna ska upphöra som det är sagt för detta med att ställa om klockan är verkligen ett fjanteri av stora mått. Att skylla på att ljuset behövs är ju löjligt ! Varför skulle vi plötsligen inte överleva med normaltiden ?? Det har ju fungerat alla tider tidigare !! Lägg ner och låt oss få åter det vi alltid har haft !


 

För övrigt mår jag väl skapligt även om detta väder har ökat på min värk under helgen. Men jag torde väl överleva det också skulle jag tro. Någon extra tablett blir det dock när vädret är som det är.


Och på fredan 1 April startar skitschemat här hos oss med arbete till kl 22 på kvällarna. Betyder också att man måste jobba minst två kvällar för att kunna jobba dag. Alternativet är ledig dag efter att man jobbat till kl 22.

Schemana kommer att bli en katastrof för alla på dagen !

Nu har man dock tydligen insett detta även på ledningsnivå, men det tog ju som vanligt en jä#¤%¤% tid !

Så pass att vi blir tvugna att arbeta på detta sätt minst ett år och mest troligt längre eftersom det tydligen inte finns pengar till att göra om och göra rätt. Och innan dess har väl de flesta redan gett upp antar jag. Redan nu söker sig många till andra yrken och vikarier finns inte att få tag på för vem vill jobba varannan helg och en massa kvällar till 22 och flera kvällar på raken ?? Detta till en skitlön dessutom.......

Jaja, den som lever får se hur det blir.


 

Har också funderat över klimatkrisen som den kallas.

Kommer verkligen elfordonen att rädda världen ? Som det verkar är det ju dessa fordon som ska lösa klimatkrisen. Alla är ju totalt fokuserade på dessa elfordon i alla lägen, det pratas ju inte om annat när klimatet ska räddas. Och samtidigt är det problem med att förse alla med el.......

jaja, var och en blir salig på sin tro.

Och vem ska ta hand om skiten som sprids via alla krig ? Är inte den skiten ett stort bidrag till dagens klimatkris.


Nåja, får väl önska alla en bra dag i alla fall.

Den som lever får se hur allt blir.


Cyberkram !


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards