Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2015

Fredag 28/8

Av Corina - 28 augusti 2015 08:16

  Gårdagens armband som jag fick till.

Armbandet i gult som jag visade igår fick jag tyvärr ta isär. Blev för tungt för låset med de stora pärlorna så det föll av armen hela tiden. Antingen måste jag hitta ett annat magnetlås eller göra det med ett vanligt klolås istället.


 

Detta smyckesset är i hematit och det har jag tänkt behålla för eget bruk är det tänkt. Älskar hematiten !

De fyra avlånga pärlorna närmast fiskarna i halsbandet är magnetisk hematit.


Så startar ännu en arbetshelg för min del denna dagen.

En helg med idel kvällar (som vanligt nästan på helgen). Imorgon har jag dessutom delad tur, det värsta som finns kan jag tycka ! Är borta exakt hela dagen och kommer hem totalt slut !

Sonen kommer hem idag efter sin första skolvecka denna terminen. Får se om jag hinner prata med honom något alls. Blir intressant att höra vad han tycker nu när han ska börja köra mera och slipper de flesta vanliga ämnena.


Gårdagen försvann i ett huj. Men nu har jag färgat håret i alla fall. Den torra tvätten är vikt och ny tvätt hänger på tork som vanligt. Blir nog nya tag i tvättstugan på måndag igen då nästa lediga dag går av stapeln !


Nu får jag önska er en trevlig fredag och en härlig helg.

Vi ses en annan dag   .

 
 
Bengt

Bengt

28 augusti 2015 12:35

Ja du står verkligen i. Jag mins de delade turerna. De tyckte jag inte om, Förresten din gubbe får väl hjälpa till lite med hemmasysslorna!
Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

28 augusti 2015 13:44

Bloppisannons också *tumme upp*
Fina smycken som vanligt.
Hör att de som bor nära sitt jobb gillar delade turer om det har husdjur för då hinner de hem och gå ut med djuret eller djuren. Bort man långt från hemmet är det botten. Trevlig arbetarhelg/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards