Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 september 2014

Nähä

Av Corina - 24 september 2014 08:32

Ibland är det då rakt inte kul att bo på landet. Åter igen är det något fel på vattentillförseln här i byn.

Så jag kan inte duscha eller tvätta som jag planerat. Väldigt frustrerande.

Så omvärlden får leva med mitt skitiga hår för sjön är lite för kall just nu. Blir ju intressant om detta fenomen fortsätter under vintern också. Får lust att flytta ibland, men bara ibland !

Duscha får jag väl göra på jobbet tydligen.


Annars idag då ? Tja jobba ska jag göra med start kl 15. Slutar gör jag kl 20 ikväll.

Och innan dess blir det inte så mycket då jag inget vatten har, annat än ute i sjön då vill säga.

Ikväll är sonen åter hemma för två dagars praktik på Etting maskin.  


Dotterns ständiga huvudvärk gör mig lite bekymrad. Måste beställa en läkartid för detta. Är ju inte normalt !

Nu iväg å hämta henne på skolan, igen.

 
 
Spanaren

Spanaren

24 september 2014 12:33

Vi var utan vatten och ström ett tag i måndags. Var även och klippte mig i byn och då sa frissan hur sårbar hon är vid dessa avbrott. Det var hennes egen skyldighet att kolla in hemsidan för att se om det skulle bli vattenavbrott. Inte kul med färg eller permanent i håret om vattnet försvinner!!!!! Dessutom så finns det avbrott som bara kommer osv. Förstår verkligen frissan. Ja vi i byarna får utstå lite mera än stadsfolket *sant* Ha en bra jobbardag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

24 september 2014 23:44

Så jobbigt när vattnet försvinner ur kranen, tur ni inte har djur i ladugården för då har det blivit en kämpigare. Har du gjort eget smör ? det har jag gjort bara om jag har vispat grädde för länge.
Hoppas erat vattenstrul snart är över.
Kramelikram ��

http://bernamis.bloggplatsen.se

Corina

25 september 2014 08:31

Jag har inte själv gjort smör. Kassören i hembygdsföreningen visade konsten under höstmarknaden vi hade i Tavelsjö och jag fotograferade.
Vattnet kom åter efter lite trixande men vi måste byta ut en del i systemet så snart som möjligt för att inte problemet ska återkomma. Eget vatten betyder lite arbete och kostnader också.Men först får vi ha ett vattenmöte om detta i byn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards