Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

God Morgon !

Av Corina - 22 maj 2013 07:53

Solen lyser hos mig även denna dagen. Och fåglarna kvittrar glatt.


     


Har några bilder kvar att visa från mina vandringar ute på Umedalen den senaste tiden.


Idag ska jag upp till Vindeln igen. Besök hos mamma på Almagården. Igår ringde hon och var verkligen orolig !

Detta över kostnaden att bo på Almagården. Men vad jag förstår hade man gett henne de faktiskt siffrorna utan att upplysa om allt runt hur hennes betalning kommer att se ut !

Kostnaden kommer inte att skilja sig från de kostnader hon har idag med egen lägenhet men det hade man inte upplyst henne om. Klart hon blev orolig !


 


Arbetskvällen igår flöt utan problem. Vi har det lugnt för tillfället. Men ny boende är på ingång och det kan bli lite spännande minst sagt ! Nåja, den som lever får se !


   


Alma spelade match igår mot Vindelns 01-flickor. Dom vann även denna match.

Helgen som gick spelade hennes lag också två matcher som hon inte kunde spela på grund av andra arrangemang. Dessa två matcher vanns också övertygande. Laget är verkligen duktiga !


I skrivande stund är Ulla och Sixten inne för deras frukost. Tonfisk på menyn idag och det uppskattas kan jag lugnt påstå. Snart finns enbart tom skål här !

Så var frukosten avklarad och två katter gick just ut igen.


Nu får ni ha en härlig onsdag. Vi ses !

 
 
Spanaren

Spanaren

23 maj 2013 09:28

Häftiga bilder! Trodde först det var en riktig människa. Du måste njuta av att få gå här med din kamera ;.)
Varför måste personalen säga något till din mamma när de inte vet vad de faktiska siffrorna för hyran blev?!?! Inte alls proffsigt av personalen alls. De kunde säga rätta hyran men att tillägga att för alla blir det betydligt billigare pga. av ....
Grattis till Alma och hennes lag.
Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

23 maj 2013 12:06

Naturen är underbar nu, men i dag är det mulet och kyligt, ringa 11,5* men har svårt för att stänga dörren. Finfina foton som alltid, mycket konst omges du med. Mamma har ju rätt till bostadsbidrag för sitt boende, men det vet du säkert. Tonfisk på menyn är lyx på en onsdag, lyckopissar!
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards