Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Lördag

Av Corina - 4 februari 2012 07:48


Minus 30 grader när jag tassade ur sängen.  Känns som om jag skulle kunna strunta i denna dagen men kollegorna på avdelningen skulle nog inte bli fullt lika glada. Nä måste nog kämpa mig ut i denna kylan också och hoppas att bilen är snäll också. För utan den blir det inget arbete :)



Vackert är det visserligen ute men med -30 grader går man inte på några promenader alls. Dels fryser man själv och dels vill kameran inte alls vara ute i -30 grader.



Så tillsvidare kikar jag på det vackra vinterlandskapet genom köksfönstret och dricker mitt varma kaffe i lugn och ro. Kl 12 ska jag infinna mig för tjänstgöring på Prästsjögården avdelning 5 ännu en dag ;)


Vi ses     

 
 
marias foto

marias foto

4 februari 2012 10:21

Det är visserligen kallt idag men fruktansvärt vackert också. Promenerade en halvtimme här på morgonen med vovven. Fantastiskt läckert, och man fryser inte om man har gubbens dunjacka och halskragen över näsa och mun. Till och med kameran fick följa med i morse.. Sen hur bilderna blev det har jag ingen aning om än.. Tiden får utvisa om det var för mycket "hutter-darr" i fokuseringen eller om jag var tillräckligt stadig på hand :) Önskar dig en bra arbetsdag trots helg och kyla.. kramar

http://mariaselberg.se

 
lillis

lillis

4 februari 2012 12:27

Så vackra vinter bilder du bjuder på, men fy för den lede vad kallt du har
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

4 februari 2012 18:03

Fy tusan så kallt ni har det, burr. Två jag känner i Karungi hade -38,4 inatt. Med våra -16 så är det ju inget :)
Underbara vinterbilder
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Bettan

Bettan

4 februari 2012 19:44

Underbara bilder! Men fyyyy vad kallt. Vill inte ha denna kylan =(. Nu får det gärna bli vår & sommar igen =)
Kramis Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

4 februari 2012 22:30

Ja nu är det tuff kyla i hela Sverige, en riktig vargavinter, skönast att hålla sig inomhus, hundarna hoppar på 3 ben växelvis ute och vill snabbt in. Undrar hur länge det håller i sig. Fina vinterfoton.
Kramiz.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

5 februari 2012 21:21

Här var det minus 20 och det räcker tror inte jag skulle klara mera.
Underbara bilder du visar och vilka vackra armband du gjort.
Go kram till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

6 februari 2012 11:57

Hua så kallt ni har det syns även på bilderna att det är många minus grader. Jag gillar verkligen dina armband!!! Jätte snygga
Kram

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards