Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Rörelse

Av Corina - 7 februari 2011 10:47

Att röra på sig är nödvändigt för att kroppen ska må bra och för att bli av med det där fettet.......jag har massor kvar :)

Men vi är ju alla olika eller hur ? Och ibland tar det verkligen emot, eller hur ?

Jag är inget undantag vill jag tala om. Jag är också väldigt lat periodvis. Vem är inte det ?

Att ta långa stavpromenader nu under vintern tilltalar mig inte ett dugg ! Snö snö och åter snö, så långt ögat kan nå och kallt ! Jag har inget emot vintern, den är vacker men jag kurar hellre inne denna tiden trotts allt. Man måste klä sig varmt och man blir allt utom smidig och då är det inte roligt att stavgå tycker jag i alla fall. Visst kan jag ta en och annan promenad då vädret visar sina bättre sidor men det blir ingen effektiv träning utan enbart nöje tillsammans med min kamera.

Träningen då undrar ni säkert, hur blir det då med den ? Ja ni, då får man försöka hitta ett annat sätt att träna som man tycker är roligt. För det ska vara roligt att träna ! Tycker man inte träningen är roligt blir det bara en enda lång plåga ! Man får tänka till lite. Vad tycker du är roligt ? För som sagt, träningen är viktig för ditt välbefinnande....inte bara för att få bort de där extra kilona. Man blir faktiskt piggare av träningen också :)

Om man trotts allt vill gå men inte vill ta steget till ett gym och om man har lite pengar över kan man ju skaffa en gåmaskin eller en crosstrainer.....då kan man träna hemma framför Tv:n till exempel. Jag har själv funderat i dessa banor men min plånbok är just nu lite tunn :) Och jag har ju xtravaganzas gym att ta till där alla har samma mål, att tappa lite övervikt.

Jag kan ju enbart gå till mig själv och vad jag tycker......ni som läser detta får ju själva ta hänsyn till er :)


När jag första gången insåg att jag skulle bli tvungen att träna på gym höll jag faktiskt på att backa ur :) Såg alla de där supertränade människorna stå och slita i maskinerna med svällande muskler :) Men jag bet ihop och infann mig till den där dagen då jag skulle få prova och få ett eget program för hela kroppen.

För att korta ner det hela så har jag fått ändra min inställning till det där med att slita i maskinerna :)

För mig har styrketräningen blivit ett roligt sätt att träna min kropp ! Och jag känner resultatet redan nu. Jag har blivit starkare och smidigare. Naturligtvis har vägen inte varit spikrak :) Min motivation har legat låg vissa perioder. Men så har det fått vara. Målet har varit 2 - 3 pass per vecka men vissa veckor har det bara blivit ett pass......jag har helt enkelt inte hittat motivationen. Då har jag tagit till mental träning istället och min motivation har återvänt. Jag har ju ett mål att nå , ett lättare friskare liv ! Jag vill ju kunna spela brännboll tillsammans med barnen ! Jag vill ju komma i de där skitsnygga jeansen jag har liggande ! Man får helt enkelt komma underfund med vad man vill uppnå, varför man gör detta ! Och man måste bestämma sig för att detta ska jag göra inte säga att jag vill göra detta. JAG SKA GÖRA DETTA !  


Nu ser jag fram emot våren, att snön och kylan viker undan. Då ska jag trolla fram mina stavar igen och börja stavgå ordentligt ! Tills dess sliter jag med styrketräningen och crosstrainern. Med siktet inställt på mitt nya lätta liv kämpar jag vidare på gymmet !


Vågen visar nu 88,9 kg.........


Vi ses !

 
 
marias foto

marias foto

7 februari 2011 19:41

jag förstår hur du känner, för inte blir man smidigare med alla dessa vinterkläder. Men testa att bara ha en tunn jacka och när man stavgår så blir ju hela kroppen varm. Jag brukar bli kall när jag bara går utan denna varma jacka, men med stavarna så är det alldeles lagom.. Annars så kan du ju alltid fortsätta som du har gjort- det fungerar ju! Snart är våren här så då är problemet bortblåst, eller ska man säga borttöat:) kramar

http://mariaselberg.se

 
Calma

Calma

7 februari 2011 19:45

Hej min vän!
MM,vet,vet precis,den som säjer att dom aldrig ballar ur,tror jag ej är ärliga,men,men
Jag har haft mkt ryggprbl,kvarstår än,en hel del,gör att jag ej får tokträna,så det blir inget alls egtl av den varan
Älsakr annars dessa maskiner,verkligen
JAg går gärna i snö,ur o skur,men just nu är det liite kämpigt det oxå,men det blir väl bättre
Dessutom knökaförkyld,så det blir frisk luft i mkt lugnt tempo
Kämpa på vännen,du är duktig
JAg vill oxå ha en crosstrainer,mm,lite dyramäven på blocket o så
Kramen till dej från CAlma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

7 februari 2011 23:25

Du är så otroligt duktig och målmedveten, har man ett mål så ger man sig inte, det bevisar du, tror du om någon kommer att lyckas, kämpa på vännen !
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

8 februari 2011 07:25

Grattis till viktnedgången, bra jobbat och det är bara att kämpa på
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

8 februari 2011 08:37

Jag tycker om vintern och jag tycker det är skönt när köld och vind lämpligt tar tag i min kind. Promenader är bara ett måste för mig och året om. Tycker det är skönare när det är lite svalt än för varmt, när man ska stava eller gå. Du är duktig du som tränar på gym. Heja, heja vad du kan min vän/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Marie-Louise Grimlund

Marie-Louise Grimlund

8 februari 2011 15:25

Hejsan !
Vad duktig Du är som inte ger upp, ska Du också i småtrosorna som Maidi,Fru Venus. Jag ger upp, ska inte ha någon bikini i sommar o.älskar mina sloggi-trosor stora och bekväma.

I morgon är jag bjuden på kaffe+tårta en dam fyller 90 år, hon tycker illa vara om man inte tar liten bit o.smakar på.

Nu har jag skvallrat.
Låren blir lite smalare av stavgången.
Visst fan är det jobbit, så lätt att gå upp.

kram Mi

http://parart222.blogspot.com

Corina

8 februari 2011 15:49

Nä inte trosorna men väl mina omtyckta sommarkläder som varit för små i snart två års tid :) Bikinin den skiter jag fullständigt i *ASG*

 
Marie-Louise Grimlund

Marie-Louise Grimlund

8 februari 2011 15:28

Glömde säga: Vilken vacker o ch snygg bakgrund !Med snygga unga tjejer på

http://parart222.blogspot.com

Corina

8 februari 2011 15:51

Tack !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards