Corinas Blogg

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Corina - 23 augusti 2010 20:57

Lovade foton från helgen men det kan jag inte uppfylla, sorry. Har inte hunnit redigera färdigt än. Får bli en annan dag, kanske i morgon kväll.


Men jag kan i alla fall lämna en liten helgrapport :)


Lördag, upp i svinottan. Klockan 09.00 skulle första matchen spelas. Riktigt skitväder, regn och grått så långt ögat nådde. Riktigt tungt att komma igång för oss alla. Men vi kom fram i tid i alla fall och regnet föll.

Men det är kul med fotboll och till sist höll det upp så jag fick fota en hel del. Flickorna hade dock ordentligt regn första matchen, som dom förlorade. Dom förlorade olyckligtvis alla matcherna :( Matchen mot Åsele var bara såååå orättvis ! Tjejerna spelade så bra och det var spel mot enbart Åseles mål men det var bara omöjligt att få in bollen för flickorn,så trist. Åsele fick till endast en riktig chans och vad händer......jepp det blev mål ! Det var bara så vansinnigt orättvist, flickorna spelade totalt ut Åsele men förlorade i alla fall....trist.

Så det var lite ledsna flickor som åkte hem oplacerad från Spölandscupen.


Söndag eftermiddag dags för seriematch mot Obbola i Obbola. Och samma skitväder också. Regnade hela vägen dit, höll upp strax innan matchen sedan startade regnet så smått igen. Men jisses vad taggade tjejerna var ! Full fart från start och i paus ledde dom med tre mål ! Andra halvlek formligen öppnade sig himlen, det vräkte formligen ner ! Matchen slutade med vinst för Tavelsjö AIK:s flickor -99 med 5-1. Snacka om lyckliga flickor och som dom spelade ! Har aldrig sett tjejerna spela så himla bra ! Hurra ! Glömd var nesan dagen innan kan jag ju säga :)

Så mycket mera hanns inte med under helgen faktiskt och idag har som sagt skolan startat igen.


På återseende :)


Carpe Diem

Av Corina - 23 augusti 2010 15:14

Anmälde mig till xtravaganza före helgen. Hittade erbjudandet i dagstidningen och hörde reklam på radion. Tänkte att det kanske vore något att testa även om det kommer att kosta en del pengar.

Har blivit allt mera stillasittande och det är aldrig bra och detta har gjort att vikten ökat lavinartat ! För att inte tala om orken naturligtvis. Har ingen ork alls känns det som och övervikten är ju inte snäll med mina leder heller.........

En kille ringde från xtravaganza idag och imorgon kl 10 ska jag dit för ett första möte. Får se om dom kan vara mig behjälplig för mina mååååååånga extrakilon måste bara bort, på ett sätt eller annat. Kanske detta kan hjälpa mig även om det inte blir billigt. Jag skulle bli glad över att bara tappa 10 kg även om lite till skulle vara önskvärt.

Drömmen vore att komma i de jeans jag köpte innan jag började jobba natt, storlek 48.......då kanske ni får en aning om min viktökning ! Jag ser helt enkelt ut som en flodhäst, utan att överdriva !


Planerar nu också en lite fjälltripp till helgen med grannfrun och tre barn, inga gubbar ! Åker fredag kväll och återkommer söndag kväll. Hoppas på mycket svamp och lite härliga foton.


Återkommer senare ikväll med lite bilder från helgen.


Ses !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards