Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Minusgrader

Av Corina - 6 januari 2010 20:02

Vintern slog till ordenligt med både snö och kyla. Men egentligen klagar jag inte alls. Jag vill ha vinter   . Det är klart att det blir inga långpromenader när det är över - 20 grader ute. Men en liten kortis går ju alltid bra. Sixtens besök ute är korta och går fort. Övrig tid letar han sig ett varmt ställe att sova på, oftast nära något element   .


Annars har jag sorterat bland mina smycken idag också och sanerat bort sånt som är mindre lyckat. Pärlorna kan ju användas till snyggare saker. Sedan har jag suttit och kikat på nytt i smyckestillverkningsvärlden på nätet. Alltid intressant även om jag inte ska beställa, det gjorde jag ju härom dagen   .

God middag blev det också som makens vuxna dotter fixade. Så härligt att slippa fixa maten själv. Och oftast smakar ju det andra lagar betydligt bättre dessutom   .


Det stora ämnet idag verkar vara vargjakten. Och vad ska man tycka egentligen ? När man kan fylla tilldelningen så fort verkar det ju som om det är ganska stor stam i landet, eller ? Och visst vill jag ha varg i vildmarken, men jag menar då ute i vildmarken och inte bland bebyggelsen. Vargen ska ju vara ett mycket skyggt djur men när den dyker upp allt oftare runt människor och bebyggelse anser jag att något är fel. Då beter sig vargen inte skyggt, eller ? Nåja, den där biten sköter andra om antar jag vad jag än anser om det hela   .

Nu ska det kopplas av resten av kvällen, tror jag. Men först ska man väl övertyga barnen om att det är dags att lägga sig. Det kan ta sin lilla tid   .


Ha nu en skön kväll alla mina vänner där ute i vårt infrusna land. Kram till er alla   .

 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

6 januari 2010 20:41

Gör som din katt, rullar ihop mig i värmen framför vedspisen, här är kylan så sträng så jag kapitulerar snart från Klaråsen. Kika in på min blogg så får du se burrrrr...
Har deltagit i en Vargdebatt på bloggsidan till Skomakar Lisa i dag, rätt kul tycker jag hahaha...
Ha det bra vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

7 januari 2010 06:51

Nu tycker jag att det kalla vädret räcker för min del.
Snuttan gör som Sixten rullar ihop sig vid elementen
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

7 januari 2010 10:15

Vad härligt du verkar haft det med myspys och att slippa laga maten ibland. Du kan kanske göra en lista att något barn bestämmer och lagar mat på söndagar, det gjorde jag och det fungerade, fick en inköpslista av det barn som hade söndagen. Kul men inte alltid supergott, men säkert nyttigt för barnen.
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

7 januari 2010 13:20

Vi får se skottningen som en motionsrunda ;O)
Javisst är maten godare när man blir serverad!!
varma kramar från mig som bara har -10C

http://yvonne.bloggagratis.se

 
margit

margit

7 januari 2010 16:18

Hej Corina! Alltid lika trevligt att läsa7se dina inlägg!
Vad du är duktig med dina smycken!! Förstår att det är din stora hobby!!
Ja visst är det roligt med gäster under helgerna..får vara med både nära o kära samt GOA VÄNNER o BEKANTA...
Kramen till dig Corina!! Ha det så bra!!

http://margitholm.blogg .se

 
Cina

Cina

7 januari 2010 16:37

Ja du vad det gäller vargen så tycker jag att man ska BEVARA VARGEN....mer behöver jag inte skriva...=))

Kul med dina smycken, ser roligt ut!

Hur går det med din rökning???

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

9 januari 2010 22:17

Vi har inte lika kallt här i söder, men det räcker gott med den kylan vi har. Här får vi se till att katterna går ut, men de är oftast inne lika snabbt igen. Hundarna är inte heller så glada för att vara ute alltför länge.
Vargfrågan är ett känsligt ämne och jag tror nog att de flesta vill bevara detta vackra djur. Men de vill inte ha den på sin egen tomt. För egen del så är drömmen att få se en livs levande varg i frihet. Och jag hoppas verkligen att förnuftet får råda då det gäller varg som är ett utrotningshotat djur.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Smeden

Smeden

12 januari 2010 21:21

Det var svårt att komma hit i dag. Det hängde sig med datorn. Du som är så duktig med kamran kan ju göra några fina bilder med dina smycken. Kram till nästa gång!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards