Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

Måndag

Av Corina - 5 maj 2008 08:51

Ny vecka och nya utmaningar.


Idag vaknade jag kvart i fem och det var lögn att ligga kvar i sängen.Dels började jag hosta så jag trodde lungorna var på väg ut ur kroppen och dels har jag ont överallt.Vet inte om jag ska skylla på rökstoppet.Men enligt expertis kan man få värk när man slutar röka eftersom syresättningen ökar i musklerna.Kanske det jag drabbats av,vet inte alls men värk har jag i alla fall.

Är bara att härda ut för nu ger jag mig inte,nu ska jag sluta röka,så är det bara.Tuggar mitt tuggummi och det fungerar bra.Egentligen så är jag inte röksugen.....bara vanan att gå ut å röka är svår att bryta.Just att lägga om diverse vanor är svårt,inte själva röksuget egentligen.

Svårast är morgonen faktiskt.Då får jag verkligen behärska mig.Men det ska nog gå det också antar jag.

Jag borde ju ha slutat för länge sedan med tanke på att jag har en mamma som lider av KOL sedan några år tillbaka,orsakat av rökning.Har ju på verkligen nära håll sett baksidan av rökningens verkan.Men det är väl så att man väljer att blunda in i det längsta.Men nu kan jag helt enkelt inte blunda längre.Känner ju att min egen hälsa börjar svikta betänkligt.Orken är en katastrof.Och det känns ju inte speciellt roligt att inte orka hänga med barnen längre.Och att vara hundägare och nästan inte orka en ordentlig sväng med hunden är ju verkligen katastrof.Så nog krävs det ett rökstopp alltid !

Så ni som läser min blogg kommer att få härda ut ett tag med mitt gnat om mitt rökstopp.Att ventilera rökstoppet här är ett sätt att verkligen behålla motivationen att härda ut.Fast jag ska naturligtvis blanda upp det hela med mina foton och rapporter om valparna också.....

Är glad åt all peppning jag får från er också....det gör mig ännu mera motiverad att hålla ut.

 
 
M

M

5 maj 2008 09:18

Bra jobbat, fortsatt lycka till med rökstoppet.

http://mols.blogg.se

 
Ruth

Ruth

5 maj 2008 09:31

Ny dag, nya tag.. Livet är ett evigt kämpande från morgon till kväll farmför allt när det gäller lasterna som man vill att skall ge vika. Somliga dagar är bättre en andra. Kanske är det fel att sluta på mitt set, med ett par sura bloss från en dampipa några gånger under dagen, även om det bara blir motsvarande en fjärdedels sig. Håller med, det är vanestundarna som är svåra att bryta.
Vi skall kämpa på och rökfria skall vi bli.
Hand i hand vi sammans gå,och attans skall vi lyckas då !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

5 maj 2008 19:09

Heja, heja friskt humör ingen fimp som stör.
Utan pinnen det susen gör. Ej av nikotin du dör! Jag tror på dig att du klarar det som jag gjorde! Kram för din tapperhet!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards