Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Snödag

Av Corina - 27 februari 2008 12:50

Idag snöar det och blåser här hos oss.Har kommit en del snö vid detta laget.


Jag har varit ner till mamma på sjukhuset idag.Hon är piggare,kan till och med komma upp i rullstol nu och humöret är bättre.Fast nog märker man att hon har det jobbigt med det förlamade benet och dessutom har hon blivit urininkontinent också.Dom planerar en operation som förhoppningsvis ska ge henne gångförmågan åter och även göra henne kontinent igen.Det är bara att hålla tummarna att operationen ska fungera.Jobbigt att se sin mamma handikappad,hon har ju varit en självgående person tidigare.Dessutom i så tidig ålder som 63 dessutom.Jag hoppas allt ska gå bra.....


Passade också på att köpa present till min dotter Alma som fyller 7 år nu på söndag.Pga sjukdom har vi inte kunnat planera något kalas så det får vi ta tag i efter sportlovet.Naturligtvis ska vi ha familjekalas på söndag med glass,godis och tårta !


Själv känner jag mig riktigt bra idag.Visst lite trött men ingen katastrof och yseln är betydligt bättre nu.Så det blir nog jobbet imorgon och på fredag.Har två korta dagar som jag tror mig klara av.Jag har antagligen kännt mig lite nere pga mamma också.Skulle tro att det påverkar mera än vad man vill erkänna.Men nu är det dags att återvända till det vanliga tycker jag.....fast på topp är ju inte humöret,då skulle jag lura mig själv om jag säger så.


Idag ska jag laga kyckling till middag med ris.Det brukar barnen gilla också vilket är nog så viktigt hemma hos oss.


Var in på apoteket idag också och köpte nikotintuggummi.Nu ska jag blänga ett tag på det paketet innan jag tar tag i att sluta röka.....igen.Har kommit långt när jag inhandlar tuggummi,nu ska jag bara peppa mig själv ordentligt innan det blir allvar.

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

27 februari 2008 14:40

Är naturligt att du känner dig lite nere p.g.a oron för din mamma och dessutom att du själv inte mått bra.
Från mitt hjärta jag hoppas operationen går bra så din mamma blir bättre snart.
Och hoppas det inte blir för jobbiga dagar på jobbet.
Kram
PS, vilken så fin bild med text !!

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Sari

Sari

28 februari 2008 09:35

Hej!! Det är inte konstigt att men e lite down när man är orolig och så.Fullt naturligt. Hoppas att det går bra för dig att jobba,själv är jag ju tillbaka och känner att det är helt OK. Jag kommer att peppa dig när helst du bestämmer dig för att lägga ciggen på hyllan. Du fixar det!! Ha en bra dag!! Kram

http://frufiona.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards