Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 26 januari 2008

Lördag

Av Corina - 26 januari 2008 19:49

Har jobbat idag.Och vilken dag det blev!

Att jobba helg är ju alltid lite extra tungt men denna dag har varit,vad ska man säga.....rörig.Detta pga att de som kör maten varit sena både till lunch och till middagen.Lunchen var 30 minuter sen.Och med elva matningar betyder det att resten av dagens planering havererar.Dock jobbade vi ikapp så gott det nu går göra det när man arbetar med människor.

Middagen var nästan en timme sen....den kom kvart i fem och då dagpersonalen går hem fem kan det bli lite rörigt.På en kvart ska man mata elva boenden vilket naturligtvis inte är genomförbart.Var bara att stanna tills det var färdigt.Inte kul att måsta stanna över när man jobbat sedan sju på morgonen.

Jag hade planerat att åka upp och besöka min mor idag efter jobbet men nu när allt blev så vansinnigt sent på jobbet slutade jag bort detta.Jag var både trött och hungrig så mot mitt samvete åkte jag hem direkt....och nu har jag faktiskt dåligt samvete av bara den för att jag åkte hem istället.Vet inte om jag egentligen ska ha det.....får åka ner imorgon istället.

Läget är i alla fall oförändrat för min mor.


Barnen är på avigan ikväll dessutom.Blir ju inte bättre av att dom har en mamma som är hur trött som helst och som tjatar om att dom ska gå och sova.Båda barnen har varit igång ordentligt hela dagen med dans för dottern och sedan kalas hos kompisar för både sonen och dottern.Så dom är helt slut men vägrar lägga sig.Båda är nog för trötta för att riktigt slappna av just nu.


Jag ska snart koka mig en kopp te och sätta mig framför tv:n och försöka koppla av lite efter en tuff dag.

 
 
Ruth

Ruth

26 januari 2008 20:28

Fy för attanes så du har det just nu. Ha inget dårligt samvete för att du inte kunnat hälsa på mamma i dag, läget är som du skriver oförändrat, och jag hoppas det inte är kritiskt, så ta det med ro, det kommer en dag i morgon också. Då kan mamma få en gladare dotter på besök som inte är så stressad, för de märker hon nog vill jag tro. Man kan inte vara hos alla och över allt på en och samma gång, du har ju familjen och barnen också. Akta dig för din egna hälsas ve och väl, lev inte farligt, det är många som behöver dig, och då menar jag en glad Corina.. Stressa av och fundera mindre så mår du bra. I morgon är en ny dag med nya mäjligheter !
Kram min vän !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ruth

26 januari 2008 20:30

Förlåt, så många skrivfel i ett och samma inlägg, tittar under lugg :-(

 
Astrid

Astrid

27 januari 2008 10:28

Det är bättre att känna efter vad man vill än att ha dåligt samvete.För alla.
Din mamma känner dig så väl att hon förstår.
Men det är inte lätt när man är i den situation som du befinner dig.
Med jobb familj och en sjuk förälder.
Men lyssna inåt och känn vad du vill.

http://www.astridla.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards