Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 17 juni 2019

Semester 2019

Av Corina - 17 juni 2019 08:31

 

Årets semester har då startat för min del så då borde det väl vara sommar då.

Varmt är det i alla fall.

Börjar semestern i tvättstugan. Har ju jobbat helgen så tvätten hopar sig som vanligt. Inga problem kan jag väl tycka eftersom maskinen sköter grovjobbet.

Är lovat regn på eftermiddagen så jag vågar inte hänga ut idag.


Denna semester tillbringas här hemmavid. Har egentligen inte råd att åka någonstans längre. Och i ärlighetens namn har jag inget intresse av att flänga runt heller faktiskt.

Idag har vi sålunda den 17 Juni, Torborg har namnsdag och Island har nationaldag. Och min äldsta bror fyller 50 år denna dagen. Hipp hurra !

Hade väl varit trevligt att åka till Göteborg och vara med att fira honom men av det blir det sålunda inget.

Blir grattis via SMS och Facebook med andra ord. Jag hoppas han får en härlig födelsedag i alla fall !


Min två numera vuxna telningar arbetar båda två. Sonen kör lastbil och dottern jobbar som målare. Blir lite extra pengar för dom och det behöver dom.

Tänk vad tiden går fort, sonen blir 21 om några dagar och dottern har fyllt 18.......vart fasiken tog tiden vägen. Man börjar liksom bli lite äldre själv också även om man inte är lastgammal. Jaja, tiden går och det får man väl ändå vara glad åt trotts allt.


Rent miljömässigt är det kanske bäst att stanna hemma också eller ?

Hur man än vänder sig är man ju en miljöbov idag, eller ??

Nåja, jag gör vad jag kan men fortsätter trotts allt att köra dieselbil. Dom drar mindre vilket hjälper lite i alla fall med dagens horibla bränslepriser !!

Den regering vi har idag jobbar frenetiskt med att skatta Sverige ner i avgrunden ! 

Jaja, om nu jorden ska gå under snart så spelar det väl ändå ingen roll..........min dieselbil får fortsätta rulla för någon elbil har jag då inte alls råd med inte ens en begagnad !

Kanske skulle skita i arbetet och leva på bidrag......det verkar ju vara regeringens melodi.


 

Nåja har ju semester och ska njuta av den i alla fall. 

Ha det nu så väldigt bra alla som ids läsa det jag skriver.

Kramar i massor !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards