Corinas Blogg

Alla inlägg den 30 september 2018

Av Corina - 30 september 2018 08:52

 

Tiden rullar på. Sista dagen i September har vi denna dagen.

Själv har jag jobbat lite med att renovera kroppen sedan i torsdags kväll efter jobbet.

Känner ju min kropp vid detta laget och insåg redan under kvällens gång att det skulle bli en sjukdag på fredagen.

Och mycket riktigt så tog jag mig knappt ur sängen efter att jag varit vaken större delen av natten.

Nåja, det känns betydligt bättre idag efter att jag tagit det lugnt under helgen, även om jag varit i rörelse ändå.

Har skippat det tyngsta jobben här hemma vilket kan noteras faktiskt.


   

Nåja imorgon är det en ny dag, ny månad och en ny arbetsvecka då.

Livet knallar med andra ord vidare som det alltid gör.


 

Vad göra idag då denna sista dagen i september ?

Tja, tar tag i tvättstugan. Har vikt den tvätt som blivit hängande utan åtgärd denna morgonen.

Ska tvätta den tvätt som legat och väntat de sista dagarna, kan säga att högen har växt markant under tiden.

Men när kroppen inte vill är det bara att blunda.......


Utanför köksfönstret jobbar hösten vidare. Löven färgas i höstfärger innan dom faller ner på den ännu gröna gräsmattan. Svampar ploppar upp lite här och var och förgyller gräsmattan.

Småfåglarna jobbar ihärdigt på att tömma fågelmataren, som vi för övrigt fyller på ganska ofta trotts att den rymmer mycket. Långa stunder kokar luften av småfåglar som hämtar sina frön.

Och trotts att blåsten och den kallare luften orsakar värk i min kropp kan jag inte låta bli att njuta av skådespelet utanför köksfönstret varje morgon. Hösten är en härlig tid. Luften blir kylig och hög och det går lätt att andas igen. Trotts det negativa njuter jag av hösten !


 

Får önska alla där ute en fin söndag.

Kram till er alla och på återseende hoppas jag.


 


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards