Corinas Blogg

Alla inlägg den 16 juli 2018

Av Corina - 16 juli 2018 09:31

 

Idag är det årets första semesterdag.

Väldigt efterlängtad semester efter en väldigt varm första period denna sommar. Det har varit tufft att jobba i värmen kan jag ju säga. Tufft även för många av våra äldre på avdelningen. Jag har nästan drömt om att dela extra vätska sista arbetsdagarna. Själv har man också varit tvungen att se till att dricka ordentligt för svetten har runnit i strida strömmar hela tiden.

Turligt nog har vi fantastiskt duktiga vikarier denna sommar !


 

Denna första semesterdag bjuder på fortsatt strålande sol och en värme som i alla fall inte jag kan uppskatta.

I skrivande stund har vi +27 grader och det blir nog än varmare under dagen.

Sonen jobbar och dottern ska jobba idag också. Själv ska jag tillsammans med maken iväg och först besikta bilen och sedan måste vi handla.


 

Nä jag vet att man inte ska klaga.....men idag ska jag ändå göra det. Jag mår verkligen dåligt i denna värme. Det enda positiva som jag kan se med värmen är att värken i kroppen är bättre. Annars kan jag helt enkelt inte finna något som helst som är positivt med värmen. Jag mår skit och maken likaså.


 

Nåja, inget att göra åt är det ju. Vädret är som det är. Bara att gilla läget med andra ord. Vila och dricka massor är vad man gör dessa dagar.


 

Ha nu en fortsatt fin Måndag medans jag fortsätter att enbart härda ut i denna hemska och otrevliga värme.


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards