Corinas Blogg

Alla inlägg den 14 mars 2018

Av Corina - 14 mars 2018 08:57

 

Så var det onsdag igen då. Jobb till kl 21 denna dagen.

Lär väl gå bra det med som vanligt.


Har äntligen kunnat ta reda på att mitt långtidssocker ligger normalt.

Hade ju ett fastesocker som låg lite på gränsen. Men detta kan ju ha lite olika orsaker.

Beror ju på om jag tog mitt kvällsmål ovanligt sent kvällen innan provet togs och jag vidhåller att jag faktiskt mår bara bra.

Nu ska jag tydligen kallas till en diabetessköterska i alla fall för att hon ska få föreläsa om kost och motion.

Kan upplysningsvis säga att jag redan deltagit i flera liknande utbildningar på grund av att maken haft hjärtproblem och att han har diabetes.

Detta har lett till att jag redan sedan lång tid tillbaka lagt om kosten för hela familjen. Vi äter redan varierat, och både fisk, fågel och framförallt viltkött ! Till detta grönsaker varje måltid ! Och grönsakerna består av allt möjligt i grönsaktsväg. Även rotsaker inkluderas, både kalla och varma. Dryck till maten är för det mesta vatten. Mjölk dricker varken jag eller maken sedan länge. Däremot använder vi ost.

Lightprodukter ratar jag, detta är ren skit som lurar oss att tro att vi äter nyttigt !

Motionerar gör jag men inte dagligen och detta helt styrt av en ond höft.

Och jo jag är överviktig, det har jag aldrig förnekat !

MEN jag vidhåller att jag känner mig frisk och jag klarar fortfarande av att arbeta heltid även om det tar emot ibland men det gör det väl för alla....eller.......


 

Nåja, får väl ta denna date om det finns passande tid......har ju annat för mig än att springa till hälsocentralen faktiskt. Får väl lyssna till när man meddelar att jag är överviktig och tränar för lite ...... 

Blir nog bra i slutänden :)


   

 

Solen lyser i alla fall denna dagen och snön gnistrar för fullt. Och våren verkar det vara långt till om man tittar på mängden snö vi har för tillfället :)

Men innan midsommar kanske den har tinat bort........


Nu får ni ha en fortsatt härlig dag.

Ses vid annat tillfälle.


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards