Corinas Blogg

Alla inlägg den 17 december 2017

Av Corina - 17 december 2017 08:26

Aningen kallare denna morgon. Termometern visar -15 grader för tillfället.

Och det är snö ute. Hoppas den nu får stanna. Har ju varit ett väldigt hit och dit med vädret hittills denna vinter.

Ett icke så juldekorerat hem har jag också.

Juldukar, stakar, julstjärnor och julgardiner enbart. Julgranen skippar vi denna julen.

Lite julmat ska väl inhandlas under morgondagen när jag är ledig.

I övrigt består min tid av arbete som vanligt, men jag är dock ledig julaftonen.

Julklappar blir det till barnen enbart. Blir att införskaffa det imorgon också.


Jobbar idag....14-21 står det på schemat. Ska nog gå bra det med. Skönt att jobba ändå faktiskt.

Dottern var på stan i fredags kväll. Åkte med mig hem från jobbet. Var hur mycket folk som helst i stan och har så varit hela helgen på grund av Musikhjälpen. Och jag uppskattar att slippa sånt där. Visst, det är för en god sak helt klart men jag står över lika fullt. Jag vet att det är många som tycker jag är konstig, men jag gillar inte när någon talar om för mig när jag ska skänka pengar ! Jag bestämmer själv när jag skänker bort mina pengar och framförallt när jag ska göra det. Det betyder ju faktiskt inte att jag inte bryr mig !


Kanske skulle skaffa en julblomma att pryda hemmet med denna julen.

Sällan jag har några julblommor här hemma. Kanske är dags för det i år. Kanske kan jag få tid för lite fotografering också av blommor :) Den borde ju hålla sig över nyåret och då har jag ju en veckas ledigt i anslutning till nyårshelgen. 


Nåja nu blir det lite mera kaffe och en stund i lugn och ro såhär på morgonkvisten då.

Alla ni där ute får ha en fortsatt trevlig och rofylld 3:e advent.

Kram till er alla !


 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards