Corinas Blogg

Alla inlägg den 14 december 2017

Av Corina - 14 december 2017 08:27

 

En ledig dag igen. Sedan kör en arbetshelg igång igen.

Igår firades Lucia då.

Missade Lucia på Tv som vanligt då jag jobbade. Sprang som bäst på jobbet med andra ord. Och någon lucia fixas ju inte längre via kommunen. Dom har ju aldrig några pengar.

Vi har dock medarbetare som har vissa kontakter på Waldorfskolan i Umeå vilket räddade våra gamla denna dagen. En grupp musikelever ställde upp gratis för vår avdelning på eftermiddagen och kom och lussade under eftermiddagens kaffe.

Så vår avdelning och två avdelningar till fick njuta av dessa elevers vackra sång och ljus och det var verkligen uppskattat !

Då det aldrig finns pengar numera så blev deras symboliska belöning en burk pepparkakor som uppskattades av dessa superduktiga ungdomar.

För övrigt så är det åter mer än fullt upp på avdelningen igen. Åter igen en period när man knappt har tid att sitta ner och fika. Men så är det ju, allt går i vågor inom vården.

Men helatidenprojektets införande blev i mina ögon en STOR besvikelse. Detta skulle ju betyda att det skulle bli mera personal. Och det utökades så vackert med en person till på avdelningen......en kort tid visade det sig bli.

Så klart, detta kostade många pengar......vad hade man trott ??

Nu är det åter igen som tidigare då. Säg den lycka som varar......för inte är det alla som verkligen vill jobba heltid. Vad trodde dom egentligen, att alla per automatik gladeligen skulle börja jobba heltid bara för att ????

Nåja, inte mycket att göra åt tyvärr, bara att gilla läget och trampa vidare.

Och samtidigt fortsätter kommunen att ösa in pengar på ett gitarrmuseum......say no more........


 

Blir en hemmadag idag då min bil är hos dr Etting. Problem med motorvärmaren och kupevärmaren har jag.

Får väl se vad det blir av detta, om det är ett stort fel eller ett litet fel.


Ha nu en fortsatt fin dag alla där ute.

Kram på er !



Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards