Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 10 december 2017

Söndag och andra advent

Av Corina - 10 december 2017 11:05

 

Startade dagen med sovmorgon till kl 8. Men å andra sidan satt jag uppe rätt sent igår kväll också.

En saffransdeg är just utbakad och jäser andra svängen just nu. Jag, dottern och maken hjälptes åt att göra några lussekatter. Bakade på en halv liter bara.

Men mamma, var har du lärt dig hur man gör lussekatter ?? Dina blir ju hur fina som helst ju !

Ja vad svarar man, har ju gått konsumtion textil på gymnasiet och där ingick ju båda bakning och matlagning.

Jag brukar säga att jag är utbildad hemmafru med extra kompetens inom psykiatri och psykologi då jag efter konsumtion textil läste till mentalskötare :)

Skulle tro att lussekatterna går att äta oavsett hur dom ser ut :)


 

Det har varit spännande väder de senaste dagarna kan man väl säga. Det har snöat, regnat och blåst. Väglaget har varit allt från vinterväg till glashalt. Men vi har hållit oss kvar på vägen med bilen trotts att vi varit tvugna att ge oss ut i trafiken. Men man har allt hjärtat i halsgropen ibland måste jag säga. I skrivande stund blåser det och snöar lite.


 

Jobbat lite i Paint Shop Pro också. Är roligt att göra julbilder tycker jag.


 

I fredags var vi på en begravning. En fin granne har lämnat oss, 80 år gammal.

Kyrkan i Tavelsjö var fylld till sista plats. Har nog aldrig varit på en så välbesökt begravning !

Minnesstunden besöktes av 155 personer ! Församlingsgården var fylld till bristningsgränsen ! Men det var en mycket vacker och stämningsfull begravning.


 

Stickade färdigt mina långstrumpor igår kväll. Och idag har jag dom på mig. Varma för frusna ben. Är inte riktigt nöjd med dom men planerar att göra ett par till i en mindre storlek och annat mönster på foten som det är bättre passform på. Men dom kommer att bli mina favoriter nu när vintern är här.

    

Resten av denna dagen får nog bli en vilodag. Inget speciellt är planerat.

Till middag blir det Tacos. Dottern har beställt.


Kram till er alla och på återseende ! 


 


   

 
 
Ingen bild

Ljusletaren

11 december 2017 09:33

Jättefina bilder som du har gjort och som vanligt :-)
Härligt när nästan alla de dina hjälper till med lussebullsdegen. När din dotter sa så där om dina fina lussebullar så kommer jag ihåg vad min Hemkunskapsfröken sa. "Har du bakat bullar förr" "Nej" Du har rätta handlaget för det" Fina ord bevarar man länge i sitt hjärta ... bevara detta fina beröm från din dotter längst in i hjärtat/ kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards