Corinas Blogg

Alla inlägg den 11 maj 2017

Av Corina - 11 maj 2017 08:38

 

Ännu en dag, ännu en arbetsdag, ännu en kväll att jobba.

Ute lyser solen men molnen börja smyga sig på igen och det har varit kallt även denna natten.

Lyste vitt på marken på morgonen men tack och lov tinar detta vita bort med hjälp av solen. Gillar snö men inte denna tid på året.


 

Just nu är jag aningen less på mitt jobb, men det torde väl gå över som vanligt. Man har liksom siktet inställt på semester. Lite drygt en månad kvar till semestern. Ska nog gå bra det med :) Och just nu har vi det ju rätt bra på avdelningen ändå så det är ändå ganska roligt att jobba.


Fast visst finns det saker att fundera över inom mitt yrke om man säger så. Helt plötsligt pratar man inte om utebliven städning längre......kanske inte så viktigt om städningen blir gjord trotts allt......bara funderar lite nu.

Helt plötsligt har det fokuserats på att dokumentera, alla som jobbar ska skriva minst en anteckning varje dag.

Och so far so good kan jag väl tycka........men det är ju inte alltid det finns viktiga saker att dokumentera, eller ska man hitta på för att få ner dokumentationen varje dag ??

Är det viktigt att lite nu och då dokumentera saker som händer varje dag........runt vissa händer det ju väldigt väldigt lite dagligen faktiskt och det som sker VARJE dag ska man väl inte skriva om VARJE dag.......

Nåja, jag gör vad jag kan men lyckas verkligen inte med detta kan jag erkänna.........dom får väl sparka mig då om det är så........


Sedan så är ju ekonomin körd i botten som vanligt och vi MÅSTE hålla budgeten. Vad detta innebär i framtiden kan vi ju bara sia om faktiskt. Heltidsmodellen ställer liksom till det kan man ju säga. Mera neddragningar...... tja det är ju inte helt omöjligt faktiskt. Inom kommunen får man aldrig vara riktigt säker och äldre människor är ju inget värda numera så.........

Och att arbeta med äldre tillhör som bekant inget högstatusyrke vilket våra yngre har insett också och av den anledningen vill dom inte jobba med det. Jag undrar vart medelåldern ligger på hos de som arbetar idag ??

Jaja, den som lever får se eller hur.......kanske stupar man på sin post innan pensionen så dom slipper den utgiften i alla fall.


    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards