Corinas Blogg

Alla inlägg den 10 maj 2017

Av Corina - 10 maj 2017 08:38

 

En ledig dag skuttar förbi i rask takt. Gårdagen gick i lugnets tecken här hemma. Jag tvättade och städade badrummet sådär lite på ytan.

Idag blir det att arbeta igen, 12-20. Ännu en kväll sålunda. Men det ska nog gå bara bra. För tillfället har vi det ganska lugnt (vågar nästan inte skriva det).


 

Almas dag startade väldigt bra. Hon fick mail om att hon kommit med på kursen uppe på F21 i Luleå denna sommar.

Hennes kompis hade också kommit med. Så nu har jag betalat in avgiften också, ringa 200 kr.

Almas sommar är med andra ord räddad då :)


 

Har ekiperat min make och min son också. Maken fick nya byxor. Sonen fick 2 par nya byxor och några T-shirts. Pappa kan nog få låna någon t-shirt också eftersom dom drar samma storlek numera. Praktiskt när jag handlar åt dom och dessutom har dom nästan samma smak också. Enkelt !

Lite svårare med dottern är det faktiskt :)

Och kläder till mig själv är inte så värst enkelt det heller......svårt att klä flodhästar ;)


 

Vet inte riktigt vart våren tog vägen :) Fortfarande kylslaget här, blev en dag med hyfsad värme innan helgen. Och det där vita fluffiga trillar ner lite nu och då. Kom lite igår också men det ligger tack och lov inte kvar på marken.

Nåja, det kommer väl till slut, den där värmen som vi också kommer att klaga på :) Så är det ju alltid.

För vi är ju sällan nöjda med vädret.......


Innan jobbet idag måste jag om på apoteket också, nytt schampo och balsam till dottern. Hon har väldigt torr hårbotten och på apoteket fick jag superförslag sist. Det schampot och balsamet har fungerat perfekt ! Var på apoteket hjärtat på Ica Kvantum här i Umeå. Supertrevlig personal !   

Så måste jag ha lunch till mig själv också. Jag äter nog för lite......en kollega påpekade det under helgen som gick.....och där hade hon nog väldigt rätt. Jag liksom glömmer bort att äta, känner mig sällan riktigt hungrig faktiskt. Måste skärpa mig lite där för ska jag tappa vikt måste jag nog äta också annars ställer kroppen in sig helt fel.......

 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards