Corinas Blogg

Alla inlägg den 16 februari 2017

Av Corina - 16 februari 2017 08:11

 

Dagarna rullar på. Händer väl inte så mycket spännande kan jag tycka.

Sonen gör sista praktikdagarna i Vindeln denna veckan. Han kör själv dessa sista tre dagar.

Detta betyder att logostiken här hemma får modifieras lite. Maken får köra mig till jobbet istället så min bil finns till hands hemma. Det fungerar det med. All körträning för sonen är ju bra kan jag tycka.


Mina nya skor och sulor fungerar bra kan jag tycka även om mina knölar (hallux valgus) blir aningen misshandlade såhär i starten. Brukar bli bättre efter ett tag. Tur att det finns speciella plåster som lindrar skavsår.

Försöker få bort lite vikt från min kropp också. Det går verkligen inte fort men fortskrider i alla fall.

Ska starta om stavgåendet bara denna is försvinner.


Idag ska jag jobba kväll, slutar kl 20. Ska nog gå bra. Skönt att få en lugn förmiddag här hemma. Imorgon blir det jobb från kl 7 till kl 16 och sedan en ledig helg.


 

De ensamkommande flyktingbarnen har börjat ta sina liv kan man läsa. Och jag förvånas faktiskt inte alls.

Vad som förvånar mig mera är att myndigheterna inte tänkt på denna risk för länge sedan.

I detta landet har vi sedan länge en icke fungerande psykvård.......vi klarar ju inte av att ta hand om de som sedan länge bär på psykisk ohälsa. Hur skulle vi då kunna ta hand om dessa helt plötsligt ??

Vad har vi för kunskaper i att ta om hand dessa barn/ungdomar med tunga psykiska ryggsäckar ??

Jag är övertygad om att antalet självmord kommer att öka och oavsett vem som begår självmord är det otäckt. Det spelar ingen roll om det är ett ensamkommande flyktingbarn eller en psykisk sjuk infödd svensk !

Det är ett misslyckande oavsett !

Samtidigt är det ju lite sjukt att begå kollektiva självmord som det skrivs om. Det kan jag tycka vara lite mera suspekt faktiskt, ett nytt sätt att utöva utpressning kanske.......ja jag vet inte......otäck utveckling i alla fall !


   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards