Corinas Blogg

Alla inlägg den 26 januari 2017

Av Corina - 26 januari 2017 07:48

 

Mitt paint shop pro slutade plötsligt att fungera. I min värld är det väldigt irriterande.

Men lösningar finns ju alltid, som att skaffa en nyare version såklart. Och det är ju rätt enkelt idag. Man går ut på programmets utgivares hemsida och köper en nedladdning.

Och det gjorde jag men problemet är att det blev fel, lyckades ladda ner 64 bitarsprogrammet och det skulle ha varit det 32 bitars. I det jag nu har fungerar inte pluginprogrammen som finns !

Programmet i sig fungerar hur bra som helst, jag kan göra mina bilder men utan många av de effekter jag kunde använda tidigare. Känns så fruktansvärt surt måste jag säga. Tur att jag ändå kan använda mina tuber och de effekter som följer med programmet i alla fall även om det blir lite omständigare.


 

Ledig dag har jag idag. På schemat står en del måste göra saker. Handla måste jag göra och så tvätten som vanligt och så hoppas jag hinna färga håret också. Ser ut som en skunk ! Är just nu tvåfärgad, dels min egen grå nyans och så en rosaröd färg.


Sonen fick ta en av bilarna och köra själv till praktiken idag. Jag har inte vant mig vid att han har körkort själv än. Du milde, han blir ju faktiskt 19 år denna sommar !


Annars så rullar väl livet på. Inne i någon svacka är jag men det går säkert över. Jobbet går tungt och vädret gör att mina leder känns lite lätt "krispiga" varje morgon. Är inte så snabb . Och tyvärr finns det de i min omgivning som inte förstår problemet riktigt. Kan komma gliringar om än det ena och än det andra ibland som gör lite ont att höra.

Har försökt att förklara men vissa lyssnar inte riktigt. Det är tur att de allra flesta ändå har förståelse för att man inte längre är 20 år ! 33 år i detta yrke sätter sin spår kan jag ju säga........

Det är ändå tur att jag har en positiv syn på det mesta och kan le även när det tar emot.


 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards