Corinas Blogg

Alla inlägg den 7 januari 2017

Av Corina - 7 januari 2017 08:55

 

Gårdagen bjöd på verklig kyla. -27 grader när jag steg upp på morgonen.

Bilen ville inte starta trotts motorvärmare igår, troligen måste det till ett nytt batteri.

Detta problem betydde också att jag blev sen till jobbet igår.

Vi fick igång den gamla bilen så maken fick köra mig till jobbet på morgonen.

Sedan fick jag lifta med en kollega till Hissjö där familjen min mötte upp för att handla lite.


Idag har kylan gett med sig, just nu -4 grader men då blåser det ordentligt istället ! Jag vet inte vad jag föredrar faktiskt......lederna mår inte bra av någondela kan jag tycka.

Nåja, det får väl gå ändå......som vanligt.


 

Vad kommer denna dagen att bestå av då ? Just nu snurrar tvättmaskinen som vanligt.

Ledig helg men eftersom jobbet tar vardagen i anspråk hamnar tvättandet på den lediga tid man har. Spelar liksom ingen roll att det är helg.

Sedan ska jag väl fundera ut middagen också denna dagen. Blir att göra en djupdykning och se vad som finns i frysen. Lär säkert hitta något användbart där.


 

Bloggandet blir inte lika ofta längre. Kan nog bero på att jag arbetar heltid. Min lediga tid går åt till lite annat kan man väl säga.

Händer väl inte så värst mycket spännande heller såhär i vintertid kan jag tycka. Man lallar på här hemma.

Sonen har i alla fall klarat sitt körkort, de flesta har nog noterat det på FB redan. Han är väldigt nöjd kan jag säga. Första ensamkörningen är också avklarad trotts att väglaget varit besvärligt denna vinter. Han körde ner till Umeå och hämtade lillasyrran och hennes kompis. Allt gick bara bra. Själv var jag ett mindre nervvrak innan ungdomarna landade här hemma igen. Så är man nog som mamma antar jag, skulle tro att det var likadant för min mamma när jag och lillebror fick våra körkort......

Inom kort kör skolorna igång igen. Sonen gör sin sista termin på gymnasiet och dottern sista terminen i högstadiet. Dottern ska göra sitt val till gymnasiet också nu snart. Verkar bli samma linje som storebror går nu, fordon och transport på Liljaskolan i Vännäs.


 

Avslutar bloggandet för denna gången.

Om andan faller på ses vi snart igen. Önskar alla en fortsatt härlig Lördag !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards