Corinas Blogg

Alla inlägg under juni 2016

Av Corina - 16 juni 2016 11:02

Så blev det torsdag igen enligt almanackan.


 

Hittills en lite ovanligt vecka. Ledig idag igen då. Men sedan jobbar jag hela helgen igen då.

Och huset fullt ända tills söndag har vi. Lite typiskt då jag ska jobba helgen och vill ha chans till vila och återhämtning mellan arbetspassen.

Samtidigt är det ju tur att vi har det relativt lugnt på avdelningen just nu.


Tufft för katterna är det i alla fall att måsta stå ut med en grinig gammal hund. Ulla håller sig för det mesta undan även om hon kommer in för att äta. Men hon sover inte inne som hon brukar. Zimba begriper inte varför hundskrället är så sur, han vill ju hälsa och vara social. Det är inte lätt alla gånger och vi männsikor får vara på vår vakt lite så inget otrevligt händer.


 

Besiktat min lilla bil idag. Gick fint. Ett år till nästa gång då.

Sedan var jag och handlade inför helgen.....äta måste dom ju göra även om jag jobbar.


Resten av denna dagen kommer jag inte att göra något vettigt alls. Städa ids jag inte med huset fullt. Liksom inte lönt. Det får bli när alla åkt hem till sitt.

Middag ska jag väl försöka fixa till, kotletter är planen i alla fall. Får se hur det går :)


 

Nu får ni ha det så bara bäst tills vi hörs en annan dag.


Av Corina - 14 juni 2016 14:24

Dagarna rullar på.

Tisdag och ledig denna dagen.

Har tvättat och städat lite idag.

Sorselebesök under denna veckan så huset fullt med andra ord.


 

Är med i en grafikgrupp och vi har olika teman varje vecka. Detta är mitt bidrag denna veckan. Stora kattdjur är temat. Lite utmaning att fixa något på ett speciellt tema. Vissa veckor har det varit extra spännande men har lyckats fixa alla teman hittills i alla fall.


 

Imorgon stundar en dags arbete igen, 7-16 eller om det var 6.45 Nåja det spelar inte så stor roll, är alltid i god tid på jobbet.

Hoppas på en bra dag i alla fall.


 

Denna dagen har i alla fall varit rätt bra och nu ska det förberedas för middag. Vad det blir vet jag inte riktigt.

Återstår att se vad det blir av det gästerna har handlat och jag ska laga till :)


Ha de så bra nu tills vi ses en annan dag.


 

Av Corina - 13 juni 2016 08:55

Så mycket man vill hinna och så lite tid !


 

Kanske prioriterat fel, inte vet jag men pysslar helst med det jag tycker är roligt.


Jobbat en hel del. Blivit lite övertid på slutet. Förra fredag jobbade jag från kl 09.10 till kl 20.00, utan rast med en vikarie som jag kunnat vara utan.

Igår dags igen, jobbade på min lediga söndag kl 06.45 till kl 11.45

Idag kör jag igång en ny arbetsvecka sålunda. Hoppas den blir som planerad.


 

Har gjort två beställda halsband och fixat en reklamation också på ett armband. Troligtvis blev det för tungt med pärlor och en massa änglar också. Hoppas det nya armbandet ska fungera bättre.

Även gjort ett nytt halsband och nya örhängen till mig själv.


 

Kostat på mig en ny kaffemaskin också, en som mal bönorna själv och har mjölkskummare. Är väldigt nöjd med den !


Ny spis är också inköpt vilket verkligen var behövligt. Så nöjd är jag nu.

Nu har vi nya vitvaror i huset !


 

Laddar för att kollegorna snart ska gå på semester i fyra veckor. Lite oroar man sig ju eftersom man vet vilka vikarier vi får. Och det finns en del att önska detta året.

Språket torde bli största problemet......blir väldigt lätt missförstånd när vikarierna inte behärskar svenskan !!

Nåja, fyra veckor går fort...


 

Sommarlovet har kört igång. Sonen har avklarat sitt andra år på gymnasiet med glans. Fyller 18 om en vecka !

Tyvärr blev det inget sommarjobb som han hoppats på, det får gå ändå.


Dottern har gått ut 8:an med alla betygen godkända denna gången. Hon har gjort ett superjobb med skolan denna vårtermin ! Är så stolt över hennes prestation !


 

Nu får jag önska er alla en fortsatt trevlig dag.

Själv kastar jag mig snart vidare mot jobbet för ännu en arbetskväll.


 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards